۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰

افتضاح رسانه‌ای شبکه آمریکایی درباره غزه

شبکه خبری ABS آمریکا، تصاویر خانواده‌های فلسطینی در میان ویرانه‌های تجاوز صهیونیست‌ها را به‌عنوان "ویرانی ناشی از موشک‌های شلیک شده از غزه به اسرائیل" معرفی کرد.
کد خبر : ۱۸۷۱۲۴
صراط: شبکه خبری ABS آمریکا، تصاویر خانواده‌های فلسطینی در میان ویرانه‌های تجاوز صهیونیست‌ها را به‌عنوان "ویرانی ناشی از موشک‌های شلیک شده از غزه به اسرائیل" معرفی کرد. 

 این افتضاح رسانه‌ای در یکی از بخش‌های خبری شبکه ABC World News با اجرای "دایان سویر" مجری مشهور و باتجربه این شبکه رخ داد. این در حالی است که گویی هیچ یک از دست اندرکاران پخش این شبکه، به لباس محلی زن فلسطینی که در این تصاویر حضور دارد، توجه نکرده است.

"دیان سویر" هم که با آب و تاب برای جا انداختن این تصاویر به عنوان نتایج موشک باران اراضی اشغالی از سوی مقامت تلاش می‌کرد، گفت: این زن واقعا از سخن گفتن درباره این ویرانی‌ها عاجز است!

وی در توضیح تصویر دیگری که دو فلسطینی را در حال حمل لباس در وسط ویرانه‌های تخریب خانه‌ها نشان می‌دهد، آنها را یک "خانواده اسرائیلی" نامید.

دو روز بعد از رخ دادن این اشتباه – که سه شنبه گذشته پیش آمده بود- این شبکه در صفحه خود در توییتر، آن را تصحیح کرد و ضمن عذرخواهی، یادآور شد که این تصاویر به یک خانواده فلسطینی مربوط است و ربطی به اسرائیلی‌ها ندارد.

منبع: العالم