۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲

تسهیلات پوتین برای تماشاگران جام 2018

رییس جمهوری روسیه گفت:تماشاگرانی که برای مشاهده دیدارهای جام جهانی 2018 به این کشورسفر کنند، نیازی به دریافت روادید ندارند.
کد خبر : ۱۸۷۲۸۰
صراط:خبرگزاری نووستی روسیه، « ولادیمیر پوتین » روز یکشنبه به هنگام ترک مسکو برای سفر به برزیل در جمع خبرنگاران افزود : روسیه در زمان میزبانی جام جهانی 2018 بهترین امکانات را در اختیار گردشگران و علاقمندان به شرکت در این رویداد جهانی قرار خواهد داد.

رییس جمهوری روسیه تصریح کرد: در زمان برگزاری جام جهانی 2018 شرکت کنندگان و تماشاگران نیازی به دریافت روادید ( ویزا ) برای ورود به خاک روسیه را ندارند.

وی به این نکته اشاره کرد که تاکنون برای میزبانی جام جهانی فوتبال هیچیک از کشورهای میزبان بدون دریافت روادید، تماشاگران را به خاک خود راه نداده اند اما روسیه اینکار را انجام خواهد داد.

پوتین قراراست در دیدارنهایی جام جهانی 2014 که در ورزشگاه ماراکانا در شهر ریودو ژانیرو برزیل بین تیم های آرژانتین و آلمان برگزار می شود شرکت کند و به صورت رسمی پرچم میزبانی دوره بعدی این رقابت هاکه درسال2018به میزبانی روسیه برگزار می شود را دریافت کند.

قراراست پوتین در این سفر با آنگلا مرکل و رییس جمهوری برزیل نیز دیدار و در اجلاس سران گروه بریکس ( BRICS ) شرکت کند.

بریکس (BRICS) نام گروهی به رهبری قدرت های اقتصادی نوظهور است که از به هم پیوستن حروف اول نام انگلیسی کشورهای عضو برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل شده است.

ششمین اجلاس سران کشورهای « بریکس » از روز جمعه در شهر فورتالزا برزیل آغاز شده است و تا روز چهارشنبه ادامه می یابد.
منبع: ایرنا
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم