۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۳

بهترین سرمربی جام‌جهانی از نظر مورینیو

آقای خاص سرمربی تیم ملی هلند را به عنوان بهترین مربی جام بیستم معرفی کرد.
کد خبر : ۱۸۷۳۱۸
صراط: ژوزه مورینیو گفت لوئیز فن‌خال، سرمربی تیم ملی هلند که شاگردانش بامداد امروز (یکشنبه) با شکست برزیل به عنوان سومی جام جهانی ۲۰۱۴ دست پیدا کردند، بهترین مربی این رقابت‌هاست. مورینیو که فصل آینده فن‌خال ۶۲ ساله را در سمت سرمربی منچستریونایتد به عنوان یک رقیب مقابل خود خواهد دید، تعدادی از مربیان موفق جام جهانی ۲۰۱۴ را برشمرد که در میان آنها فن‌خال موفق‌ترین بود.

سرمربی پرتغالی چلسی که این روزها به عنوان سفیر جهانی فوتبال سایت یاهو فعالیت می‌کند، به این سایت گفت: وحید حلیلهودزیچ (سرمربی الجزایر)، میگل هررا (سرمربی مکزیک)، خورخه سامپائولی (سرمربی شیلی)،‌ خورخه لوئیس پینتو (سرمربی کاستاریکا)، یورگن کلینزمن (سرمربی آمریکا) و خوسه پکرمن (سرمربی کلمبیا)، همگی جزو مربیان موفق و فوق‌العاده این جام بوده‌اند اما اگر قرار باشد یکی را به عنوان بهترین و موفق‌ترین سرمربی جام جهانی ۲۰۱۴ انتخاب کنم آن شخص لوئیز فن‌خال است، چون به نظر من او با وجود تیمی که پتانسیل و قدرت کافی برای رسیدن به عنوان سومی را نداشت توانست این کار را انجام دهد.

مورینیو در ادامه به تمجید از عملکرد پل پوگبا، هافبک ۲۱ ساله تیم ملی فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۴ پرداخت و پیش‌بینی کرد که هافبک یوونتوس جایزه بهترین بازیکن جوان جام بیستم را از آن خود خواهد کرد.

آقای خاص اظهار داشت: من پوگبا را انتخاب می‌کنم، چون او عملکرد خوبی داشت اگرچه تیمش نتوانست به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کند. به عقیده من پوگبا توانست نشان دهد که برای دوره بعدی جام جهانی مطمئناً‌ بازیکن بزرگی خواهد بود.
منبع: تسنیم