۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹

انتقاد از افطاری دستگاه‌ها با هزینه بیت‌المال

نماینده ارومیه با انتقاد از برگزاری مراسم افطاری در برج میلاد توسط برخی دستگاه‌های اجرایی با هزینه بیت‌المال گفت:‌ چرا برخی دستگاه‌ها در برج میلاد برای 1600 نفر افطاری می‌دهند که هزینه آن بین 15 0تا 300هزار تومان برای هر نفر است.
کد خبر : ۱۸۷۶۰۵
صراط: نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) خانه ملت در تذکری آئین‌نامه‌ای‌ اظهار داشت: برخی از مردم نتوانستند برای دریافت یارانه نقدی در سایت هدفمندی یارانه‌ها ثبت‌نام کنند، دولت باید دوباره فرصت دهد تا این افراد بتوانند ثبت‌نامشان را انجام دهند، چراکه این افراد اکثراً از قشر مستضعف و محروم جامعه هستند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم افطاری توسط برخی دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: افطاری دادن در برج میلاد توسط دولت ودستگاه‌های اجرایی حرام است، چرا در برج میلاد که هزینه افطاری برای هر نفر 150 تا 300هزار تومان است، برخی دستگاه‌های اجرایی به 1600نفر از پول بیت‌المال افطاری می‌دهند؟!

قاضی‌پور ادامه داد: دستگاه‌های اجریی نباید از پول بیت‌المال افطاری دهند، ما و نمایندگان باید بر اساس سوگندمان از حقوق مردم و بیت‌المال صیانت کنیم، چراکه این بیت‌المال متعلق به این ملت است و دستگاه‌ها نباید از این پول برای مراسم افطاری‌هایشان هزینه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به باهنر که ریاست جلسه را بر عهده داشت، با اشاره به حذف مراسم افطاری‌های نمایندگان مجلس از سوی هیأت رئیسه، گفت: شما به مردم بگویید که چرا امسال به نمایندگان مجلس افطاری ندادید؟ تأکید کنید روی این موضوع که برخی دستگاه‌ها نباید از پول بیت‌المال افطاری دهند.

در ادامه محمدرضا باهنر نایب ‌رئیس دوم مجلس در پاسخ به قاضی‌پور گفت: هیأت رئیسه مجلس هر سال برای نمایندگان و خانواده آنها، نمایندگان ادوار مجلس و همچنین کارمندان خانه ملت، مراسم افطاری برگزار می‌کرد، اما امسال تصمیم گرفتیم که کل مخارج این مراسمات به مردم آواره غزه اهداء شود.

منبع: فارس