۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳

درخواست ضدایرانی سناتور آمریکایی

آمریکا باید از مذاکره با ایران دست بردارد چراکه ایران مسئول برخی از حمله‌های تروریستی به اسرائیل است.
کد خبر : ۱۸۷۸۷۲
صراط: وب‌سایت خبری "هیل" (Thehill) در گزارشی به اظهارات ضدایرانی نماینده حزب جمهوری‌خواه آمریکا پرداخت.

"تد کروز" سناتور جمهوری‌خواه روز سه‌شنبه به بهانه حمایت ایران از گروه‌های مقاومت، توقف مذاکرات هسته‌ای با تهران را خواستار شده است.

به نوشته این وب سایت "تد کروز" سناتور آمریکایی و نماینده حزب جمهوری‌خواه آمریکا از ایالت تگزاس با انتقاد از سیاست خارجی رئیس جمهور آمریکا می گوید: سیاست خارجی اوباما باعث شده تا امنیت آمریکا و اسرائیل به خطر بی افتد.

وی معتقد است: اوباما باید برای حمایت از اسرائیل در برابر حماس سختگیرتر باشد و ایالات‌ متحده چه با رئیس‌جمهور و چه بدون وی، به حمایت خود از اسرائیل ادامه خواهد داد. 

تد کروز درباره کشته شدن سه جوان اسرائیلی گفت: قتل آن‌ها یک اقدام تروریستی وحشیانه بود که به دست قاتلان بی‌رحمی صورت گرفت.

تدکروز کروز که به اتخاذ مواضع ضدایرانی مشهور است ادامه داد: آمریکا باید از مذاکره با ایران دست بردارد چراکه ایران مسئول برخی از حمله‌های تروریستی به اسرائیل است.

وی که یکی از گزینه‌های احتمالی نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ است، اظهار کرد: به‌زودی لایحه‌ ای را به کنگره خواهم آورد که بشود به‌ سرعت تحریم‌ های برداشته‌ شده از ایران را دوباره علیه این کشور برقرار کرد.

شایان ذکر است دو تن از سناتورهای ارشد آمریکایی نیز در نامه‌ای که روز چهارشنبه برای رئیس‌جمهور این کشور ارسال می‌شود، شرایط سختگیرانه‌تر در توافق هسته‌ای با ایران، از جمله بازرسی‌های 20 ساله را خواستار شده‌اند.

منبع: جام نیوز