۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵

حماس و جهاداسلامی آتش‌بس کامل را تکذیب کردند

پس از انتشار اخباری مبنی بر توافق آتش‌بس کامل در نوار غزه، جهاد اسلامی و حماس اعلام کردند این موضوع حقیقت ندارد و تاکنون توافقی حاصل نشده است.
کد خبر : ۱۸۸۰۱۱
صراط: «مشیر المصری» سخنگوی جنبش حماس در واکنش به اعلام خبر آتش‌بس در نوار غزه علام کرد که موشکهای مقاومت همچنان در میدان هستند و میتوانند عمق «اسرائیل» را هدف قرار بگیرند.

وی افزود: آنچه در مورد آتش‌بس منتشر شده فقط اظهاراتی رسانه‌ای است و حماس هیچ پاسخی از مصر در این مورد دریافت نکرده است. توپ در حال حاضر در زمین اسرائیل است و اگر با شروط مقاومت موافقت کند آتش‌بس برقرار می‌شود در غیر این صورت موشکهای مقاومت و «القسام» به سوی اسرائیل نشانه خواهند رفت و مقاومت تا آخرین نفس خود برای حفظ حقوق ملت فلسطین به مبارزه ادامه می‌دهد.

در همین راستا شبکه «المیادین» نیز به نقل از جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که هنوز توافقی برای آتش‌بس در نوار غزه حاصل نشده است. همچنین شبکه خبری الجزیره نیز به نقل از یک مقام در جهاد اسلامی اخبار توافق نهایی درباره آتش‌بس را تکذیب کرد.

پیش از این خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که حماس و اسرائیل درباره طرح آتش‌بس مصر به توافق رسیده‌اند و این توافق از ساعت شش صبح جمعه (فردا) اجرا می‌شود.

از طرفی دیگر، برخی منابع اسرائیلی به نقل از سران رژیم صهیونیستی اعلام کردند که چنین خبری صحت ندارد حال آنکه شبکه خبری بی‌بی‌سی به نقل از یک مقام اسرائیلی گفته بود که دو طرف در مصر به توافق رسیده‌اند و توافق از شش صبح جمعه اجرا می‌شود.
منبع: فارس