۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۳

حراج تانک و موشک! +تصاویر

بعضی افراد کلکسیون تمبر دارند، بعضی دیگر سکه جمع می کنند و افرادی هم مدل های مختلف خودرو را جمع آوری می کنند. ""لیتل فیلد" نام فردی است که به کلکسیون داری علاقه بسیاری داشت اما نه کلکسیون های عادی بلکه ابزار و وسایل نظامی.
کد خبر : ۱۸۸۰۱۷
صراط: او برای اینکه بتواند این وسایل و ابزار را به صورت قانونی در اختیار داشته باشد مجبور شده بود تا آن‌ها را به صورت کامل از قابلیت نظامی خارج کند.

با این حال تعدادی از آن‌ها همچنان قابلیت نظامی را دارا هستند و به همین خاطر نیازمند مجوزهای مخصوصی هستند.

پس از گذشت چند سال از فوت صاحب اصلی این وسایل در سال 2009، اکنون تمامی آن‌ها به حراج گذاشته شده‌اند.


تانک 'Jumbo Sherman'

یک مدل کوچک‌تر ولی قوی‌تر از شرمن انگلیسی که در زمان جنگ جهانی دوم برای مقابله با نیروهای آلمانی ساخته شد. فروشندگان به امید به دست آوردن قیمتی بیشتر این تانک را در حراجی به فروش نرساندند. بالاترین قیمت پیشنهاد شده برای این تانک 800 هزار دلار بود.

حراج تانک و موشک! +تصاویر

موشک SCUD-A

این موشک مربوط به سال‌های 1950 و 1960 و ساخت شوروی است. اصل طرح این سلاح‌ها از موشک‌های V-2 آلمان برداشته شده که در اواخر جنگ جهانی دوم توسط نازی‌ها به کار می‌رفت. برد این وسیله سبک 260 کیلومتر است. این وسیله با قیمت 345 هزار دلار در این حراجی به فروش رسید.

حراج تانک و موشک! +تصاویر

توپ 155 میلی‌متری

توپی عظیم ساخته شده در دهه 1950. این وسیله در هیچ جنگی استفاده نشده است و مدل به فروش رفته آن به دلیل وضعیت نامناسب قابلیت حرکت ندارد. شاید به همین دلیل باشد که این وسیله با قیمت تنها 21 هزار دلار به فروش رسید.

حراج تانک و موشک! +تصاویر

تانک ضد مین

اگر تصمیم دارید تا زمینتان را شخم بزنید می‌توانید به راحتی این تانک ضد مین را خریداری کنید که ابزار مهمی برای از بین بردن مین در زمان جنگ جهانی محسوب می‌شد. این وسیله در این حراجی توانست به قیمت 80 هزار دلار به فروش رسد.

حراج تانک و موشک! +تصاویر

ضد هوایی

با وضعیت خوب و قابل استفاده با در اختیار داشتن این تانک می‌توانید آسمان منزل خود را امن نگه دارید. این ضد هوایی قابلیت حمل موشک‌های مخصوصی را دارد و در جنگ کویت و عراق نیز استفاده شده است. این وسیله به قیمت 73 هزار دلار به فروش رفت.

حراج تانک و موشک! +تصاویر

ضد هوایی رگباری

یک کامیون متعلق به جنگ جهانی دوم که به عنوان ضد هوایی سریع و قابل حمل استفاده می‌شد. این اسلحه تاریخی توانست در حراجی به قیمت 201 هزار دلار به فروش رود.

حراج تانک و موشک! +تصاویر

ماشین دیدبانی Ferret

با ظاهری کوچک ولی قابلیتی مرگبار این ماشین کوچک مدت زیادی در ارتش انگلیس فعال بود. قیمت نهایی آن در حراج نیز 54 هزار دلار بود.

حراج تانک و موشک! +تصاویر

تانک Centurion Mk 13

با قیمت نهایی 82 هزار دلار، خریدار این وسیله می‌توان به راحتی سوار تانک خود شود و با آن به شلیک هم بپردازد. این تانک از معدود ابزارهای این مجموعه است که قابلیت شلیک دارد و به همین دلیل فروش آن تحت نظارت شدیدی رخ می‌دهد.

حراج تانک و موشک! +تصاویر

Citroën Kegresse Half-Track

هیچ کس نمی‌داند که کاربرد دقیق این ماشین زرهی چه بوده است، اما زمان ساخت آن در دهه 1920 در کشور فرانسه تشخیص داده شده است. قیمتی که این خودرو نصیب خود کرد 34 هزار دلار است.

حراج تانک و موشک! +تصاویر

پل زرهی متحرک

یک تانک عظیم با استفاده ای بسیار محدود، هدف از ساخت این تانک قرار دادن پل موقتی در مکان‌های ضروری بوده است، با این حال به دلیل وزن سنگین و اندازه بسیار بزرگ آن هیچ گاه مورد استفاده قرار نگرفته است. با این حال فردی حاضر شده تا 103 هزار دلار بابت این پل پرداخت کند.

حراج تانک و موشک! +تصاویر

خودروی زرهی Humber Mk IV

یک ماشین زرهی ساخته شده در سال 1942 برای استفاده در جنگ جهانی. این وسیله در تعداد بسیار زیادی در زمان جنگ مورد استفاده قرار گرفت. قیمت نهایی که این وسیله در حراجی به دست آورد 97 هزار دلار است.

حراج تانک و موشک! +تصاویر

خودرو زرهی Panhard

این ماشین زرهی فرانسوی دو راننده داشت، یکی در جلو و دیگری در عقب تا در هنگام نیاز تغییر جهت ناگهانی نیازی برای دور زدن نباشد. قیمت: 28 هزار دلار

حراج تانک و موشک! +تصاویر

توپ 203 میلی‌متری

یک توپ عظیم با قابلیت شلیک گلوله‌هایی 203 میلی‌متری تا برد 37 کیلومتری. این وسیله قابلیت شلیک گلوله های اتمی تا برد کوتاه تری را نیز دارا بود. قیمت: 92 هزار دلار

حراج تانک و موشک! +تصاویر

تراکتور M26

این ماشین سنگین با هدف انتقال وسایل زرهی سنگین‌تر ساخته شده بود. وسایلی که آسیب دیده بودند و خود نمی‌توانستند حرکت کنند. قیمت مدل به فروش رفته: 86 هزار دلار

حراج تانک و موشک! +تصاویر

رادار متحرک

کامیون‌های بزرگی همانند این مدل در زمان شوروی برای کنترل آسمان و تشخیص ورود هواپیماها استفاده می‌شد. این رادارها بردی برابر با 180 کیلومتر داشتند. این مدل که مشخص نیست رادار آن سالم است یا خیر، به قیمت 40 هزار دلار در این حراجی به فروش رسید.

حراج تانک و موشک! +تصاویر



منبع: بازارخبر
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Japan
|
۲۳:۲۱ - ۲۶ تير ۱۳۹۳
۶
۱
خیلی جالب بود. ممنون.