۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳

ملیت مسافران هواپیمای مالزی مشخص شد

شرکت هواپیمایی مالزی امروز شنبه اعلام کرد: هویت همه ۲۹۸ مسافر و خدمه پرواز ام اچ ۱۷ که در شرق اوکراین سقوط کرده شناسایی شده است.
کد خبر : ۱۸۸۲۱۹
صراط: شرکت هواپیمایی مالزی با انتشار بیانیه‌ای افزود: 192 نفر از مسافران پرواز ام اچ 17 تبعه هلند بوده اند که در این بین یک نفر با تابعیت دوگانه آمریکایی هلندی بوده است.

بر اساس این گزارش 44 شهروند مالزیایی شامل 15 خدمه و 2 نوزاد نیز در این پرواز جان خود را از دست داده‌اند. 27 استرالیایی، 12 شهروند اندونزی شامل یک نوزاد، 10 انگلیسی شامل یک شهروند با تابعیت دوگانه انگلیسی و آفریقای جنوبی، 4 آلمانی، 4 بلژیکی، 3 فیلیپینی یک کانادایی و یک نیوزلندی نیز در این پرواز بوده‌اند.

هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی پنج شنبه شب در مسیر خود از آمستردام به سوی شهر کوالالامپور در منطقه دونتسک اوکراین در 40 کیلومتری مرز روسیه سقوط کرده است.

پس از انتشار خبر مربوط به سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری مالزی در شرق اوکراین دولت کی یف و برخی مقام های غربی به سرعت استقلال طلبان شرق اوکراین را عامل اصلی این حادثه اعلام کرده اند ولی استقلال طلبان اوکراینی اعلام کرده‌اند که سیستم های موشکی که قادر به هدف قرار دادن هواپیما در ارتفاع 10 هزار متری را باشد در اختیار ندارند.
منبع: تسنیم