۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
با وجود چند یشنهاد داخلی

کریمی از فوتبال خداحافظی کرد +سوابق

علی کریمی برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد. کریمی 38 بار برای تیم ملی، 45 بار برای الاهلی، 29 بار برای پرسپولیس، 14 بار برای استیل آذین، 5 بار برای القطر، 5 بار برای تراکتورسازی و 3 بار برای بایرن مونیخ گلزنی در لیگ کرده است.
کد خبر : ۱۸۸۳۱۹
صراط: علی کریمی برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

بازیکن پیشین پرسپولیس، تراکتورسازی، بایرن مونیخ و شالکه آلمان در حالی که چند پیشنهاد خوب برای ادامه بازیگری در دنیای فوتبال داشت امروز بالاخره تصمیم به خداحافظی از مستطیل سبز گرفت تا برای همیشه از دنیای فوتبال کنار برود.

به گزارش صراط، او سابقهٔ بازی در باشگاه‌های فتح تهران، پرسپولیس، الاهلی امارات، بایرن مونیخ، القطر، استیل‌آذین و شالکه ۰۴ را داشته است. کریمی 6 سال در پرسپولیس بازی کرد و در اولین سال حضور در این تیم، توسط منصور پورحیدری به تیم ملی دعوت شد.

کریمی در دوران باشگاهی، 104 بار برای پرسپولیس، 69 بار برای الاهلی امارات، 40 بار برای استیل آذین، 33 بار برای بایرن مونیخ، 26 بار برای القطر، 26 بار برای تراکتورسازی و یک بار برای شالکه 04 در لیگ های داخلی به میدان رفت.

کریمی همچنین در این بازی ها، 45 بار برای الاهلی، 29 بار برای پرسپولیس، 14 بار برای استیل آذین، 5 بار برای القطر، 5 بار برای تراکتورسازی و 3 بار برای بایرن مونیخ در لیگ های داخلی گلزنی کرد.

او در دوران ملی خود در ۳ دوره جام ملت‌های آسیا (۲۰۰۰، ۲۰۰۴ و ۲۰۰۷)، یک دوره بازی‌های آسیایی (۱۹۹۸) برای ایران بازی کرده‌است. وی در ۴ دوره انتخابی جام جهانی (۲۰۰۲، ۲۰۰۶، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴) در ۳۶ بازی به میدان رفته‌است و ۲ بار در راهیابی ایران به جام جهانی (۲۰۰۶ و ۲۰۱۴) مشارکت داشته‌است که در یک دوره جام جهانی (۲۰۰۶) حضور داشت و ۲ بازی انجام داد.

کریمی تحت نظر مربیان مختلف تیم ملی ایران مانند پورحیدری، طالبی، بلاژوویچ، ایوانکوویچ، قلعه‌نویی، دایی، قطبی و کیروش در تیم ملی بازی کرده‌است.

کریمی با ۱۲۷ بازی ملی پس از علی دایی و جواد نکونام، از لحاظ تعداد بازی ملی سومین بازیکن تاریخ تیم ملی فوتبال ایران به‌شمار می‌رود. او همچنین ۳۸ گل ملی به‌ثمر رسانده‌است که از این حیث نیز پس از علی دایی و کریم باقری نفر سوم محسوب می‌شود.

نظرات بینندگان
یونس
|
-
|
۱۳:۴۷ - ۲۹ تير ۱۳۹۳
۲
۴
بوشو برار کار ناری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۲۹ تير ۱۳۹۳
۴
۲
توپ طلای آسیا رو که گرفت ............ عین بعضی ها حسرت به دل نموند.........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۰ - ۲۹ تير ۱۳۹۳
۴
۵
شما ديگر چرا اين خبر مزخرف را پوشش مي دهيد ؟؟ مگر كي بوده كه همه پايگاههاي خبري آنرا نوشته اند يك ............. كه در بازي با بستن پارچه سبز او هم مي خواست كه ............................