۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴

خطرناک‌ترین تروریست چچن+عکس

«رمضان قدیروف» رییس جمهور چچن روز گذشته تصویر جنازه «دوکو عمروف» رهبر و یکی از خطرناک‌ترین تروریست‌های چچنی را در صفحه اجتماعی اینستاگرام خود منتشر کرد.
کد خبر : ۱۸۸۳۵۹
صراط: «رمضان قدیروف» رییس جمهور چچن روز گذشته تصویر جنازه «دوکو عمروف» رهبر و یکی از خطرناک‌ترین تروریست‌های چچنی را در صفحه اجتماعی اینستاگرام خود منتشر کرد.

قدیروف در زیر تصویر نوشته است: چند وقت پیش گفته بودم که «دوکوعمروف» طی یک عملیات ویژه کشته شده است اما برخی مسئولین و رسانه‌ها در صحت این خبر تشکیک کردند و با سرعت نسبت به این خبر واکنش نشان دادند.

وی افزود: آن‌ها ادعا می‌کردند که هیچ جنازه‌ای از عمروف پیدا نشده است، این‌ در حالی بود که ما اسناد غیرقابل تشکیکی در مورد کشته شدن او داشتیم. این روز‌ها تصویر جنازه او که به تازگی به دستمان رسیده نیز سندی دیگر بر صحت این خبر است. امیدوارم دیگر کسی شکی نداشته باشد.

گفتنی است دوکوعمروف از رهبران تروریست‌های چچنی بود که پس از سال‌ها درگیری در چچن و افغانستان در سوریه نیز فعالیت تروریستی داشت. چند ماه پیش موسسه‌ای آمریکایی با بررسی اقدامات نظامی و تخریبی تروریست‌های مختلف جهان در سوریه عمراف و تروریست‌های تحت امر او را به عنوان خطرناک‌ترین گروه‌های تروریستی موجود در سوریه معرفی کرده بود.

خطرناک‌ترین تروریست چچن+عکس

وی از جمله مسئولیت انفجار در فرودگاه داماددوا در جنوب مسکو در روز ۲۴ ماه ژانویه سال ۲۰۱۱ را برعهده گرفته بود که بر اثر آن ۳۷ نفر کشته و حدود ۱۸۰ نفر مجروح شدند.

امارات قفقاز که عمروف رهبری آن را در چند سال اخیر برعهده داشت، سازمانی سلفی است که از اعمال تروریستی در سوریه و عراق علیه حکومت‌های این کشور‌ها حمایت می‌کند.

منبع: ابنا
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند