۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶

جنایت داعش در حق 3 هزار مسیحی

رئیس جماعت علمای اهل تسنن عراق با اشاره به ادامه جنایات گروه های تکفیری و بعثی در موصل در استان نینوا از کشته شدن ۲۸ نفر از ایزیدی ها و اخراج هزاران مسیحی از خانه و کاشانه هزاران ساله خود پرده برداشت.
کد خبر : ۱۸۸۴۵۶
صراط:  منابع امنیتی عراقی اعلام کردند:  در عملیات نیروی هوایی به مراکز داعش در تلعفر در استان نینوا 27 تروریست وابسته به این گروهک -که شماری از آنها را تروریست‌های غیر عراقی تشکیل می دادند - از جمله ابو مصطفی با تابعیت فلسطینی و ابو یعقوب با تابعیت سعودی به هلاکت رسیدند.

بر اثر انفجار بمب علیه داوطلبان مردمی در منطقه ابوغریب در غرب بغداد، چهار نفر کشته و 13 نفر دیگر زخمی شدند.

در شمال دیالی ارتش عراق 15 تروریست را در منطقه المقدادیه بازداشت کرد.وزارت دفاع عراق نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد: مناطق جرف الصخر در شمال بابل از لوث داعش پاکسازی شد.

در این بیانیه آمده است: در عملیات گسترده علیه تروریست های داعش نیروهای امنیتی در مناطق البحیرات و صنیدیج موفقیت های خوبی داشتند و تعداد زیادی از تروریست ها را به هلاکت رساندند و ادوات متعلق به آنها را منهدم کردند.

از سوی دیگر خالد الملا رئیس جماعت علمای اهل تسنن عراق گفت: متاسفانه گروه های افراطی در نقاب اسلام  مسیحیانی که هزاران سال قبل در موصل حضور داشته اند و تاکنون محدودیتی برای آنها ایجاد نشده است، آواره کردند.

وی از علمای دینی و به ویژه علمای اهل تسنن خواست که به مسئولیت خود در ابلاغ پیام اسلام واقعی عمل کنند.

خالد الملا تاکید کرد: اتحادیه اروپا و جامعه بین الملل و سازمان بین المللی برای باطل کردن ادعاهای این گروه های جنایتکار باید تحرکت جدی انجام دهند.داعشی ها به کشورهای اروپایی رفته‌اند و خواستار کسب حمایت از جنایاتشان شده اند.

وی بیان کرد: گروه‌های تروریستی 28 ایزیدی را کشته‌اند و 3000 مسیحی از موصل فقط با لباس هایی که در تن داشتند اخراج شده اند و داعشی ها اموال و دارایی های آنها را غارت کرده اند.

این در حالی است که دبیر خانه اتحادیه عرب با صدور بیانیه ای اخراج مسیحیان از موصل را لکه ننگی که نمی توان در قبال آن سکوت کرد دانسته بود.
منبع: تسنیم