۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۱

برگزاری 35 راهپیمایی در استان تهران

رئیس ستاد برگزاری مراسم روز جهانی قدس شهرستان‌های استان تهران، مسیرهای راهپیمایی این روز بزرگ را اعلام کرد و از برگزاری 35 راهپیمای برای حمایت از مردم غزه در سطح این استان خبر داد.
کد خبر : ۱۸۸۵۸۴
صراط: حجت‌الاسلام سید محسن محمودی با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در نوار غزه اظهار داشت: کشتار وحشیانه مردم مظلوم فلسطین نوعی نسل‌کشی است و رژیم سفاک صهیونیستی آگاهانه و با برنامه قبلی به این نسل‌کشی اقدام می‌کند.

رئیس ستاد برگزاری مراسم روز جهانی قدس شهرستان‌های استان تهران افزود: جنایات فجیعی که توسط این رژیم علیه مردان،زنان و کودکان بی‌گناه در حال انجام است در دنیا سابقه نداشته است و مجامع بین‌المللی هم بسیار وقیحانه در مورد این جنایات سکوت کرده‌اند.

وی ضمن انتقاد از سکوت جوامع مسلمان در برابر وحشی‌گری‌های اسرائیل عنوان کرد: برخی حکام مرتجع عرب در قبال جنایات رخ داده در فلسطین سکوت کرده و برخی مجامع بین‌المللی و استکبار جهانی از رژیم غاصب اسرائیل حمایت می‌کنند و همین امر فلسطینیان را آسیب‌پذیرتر کرده است.

حجت‌الاسلام محمودی متذکر شد: بصیرت و پیش بینی امام راحل (ره) مبنی بر نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس بر کسی پوشیده نیست.

این مسئول افزود: توانمندی و قدرت دفاعی جنبش حماس و به هلاکت رسیدن تعداد زیادی از افسران رژیم صهیونیستی موجب وحشت سران اسرائیلی شده به طوری که هم اکنون اسرائیل به دنبال آتش‌بس و کاهش میزان خسارات وارده بر خود است.

رئیس ستاد برگزاری مراسم روز جهانی قدس شهرستان‌های استان تهران بیان کرد: ستاد برگزاری مراسم روز جهانی قدس از مدت‌ها قبل در شهرستان‌های استان تهران تشکیل شده و برای برگزاری راهپیمایی باشکوه و دشمن شکن برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است، انشاالله در روز جمعه حماسه‌ای ماندگار از ملت ایران ثبت خواهد شد.

محمودی ادامه داد: راهپیمایی یوم‌الله روز جهانی قدس از ساعت 11 صبح در شهرستان‌های استان تهران آغاز و به مصلاهای نماز جمعه ختم خواهد شد، سخنرانان و کارشناسان مسائل سیاسی نیز درباره آخرین وضعیت غزه برای مردم سخن خواهند گفت.

مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس به شرح زیر اعلام می‌شود:

اسلامشهر: از مقابل ناحیه سیدالشهدا (ع)، جاده ساوه، خیابان تختی به سوی مصلای نماز جمعه با سخنرانی حجت‌الاسلام اکرمی مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت

پاکدشت: از میدان آزادگان به سوی مصلای نماز جمعه با سخنرانی حجت‌الاسلام علیزاده معاون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه

پیشوا: از مسجد امام خمینی (ره) به سوی صحن مطهر امامزاده جعفر (ع) با سخنرانی عباس ملکوتی‌خواه فرماندار شهرستان پیشوا

دماوند: از میدان امام خمینی (ره) تا مصلای نماز جمعه با سخنرانی منوچهر محمدی معاون سابق وزیر امور خارجه

رباط کریم: از شهرداری تا مصلای نماز جمعه با سخنرانی سردار افشار قائم مقام فرماندهی جنگ نرم

ری: از سه راه ورامین به سوی حرم عبدالعظیم حسنی (ع) با سخنرانی حجت الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران

شمیرانات: از لواسان و رودبار قصران به سوی مصلای نماز جمعه

شهریار: از خیابان انقلاب، خیابان ولیعصر (عج)، خیابان طالقانی، مصطفی خمینی، خیابان آیت‌الله بهشتی، میدان معلم، چهارراه مخابرات، میدان امام خمینی و  خیابان انقلاب به سوی مصلای نماز جمعه با سخنرانی سید حمید روحانی رئیس مرکز تاریخ‌پژوهی انقلاب

فیروزکوه: از میدان سپاه به سمت شهرک ولیعصر (عج) تا مصلای نماز جمعه با سخنرانی حجت‌الاسلام رضوانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی فیروزکوه

قدس: از میدان قدس، بلوار امام و میدان آزادی به سوی مصلای نماز جمعه

قرچک: از میدان کلانتری به سوی مسجد جامع با سخنرانی سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی

گلستان: از فلکه دوم گلستان به سوی مصلی نماز جمعه با سخنرانی حجت‌الاسلام طباطبایی معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور

ملارد: از مسجد جامع، مسجد امام زمان (عج)، مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، خیابان امام خمینی (ره) و مسجد امام صادق(ع) به سوی مصلای نماز جمعه

ورامین: از میدان امام حسین (ع) به سوی میدان امام خمینی (ره) و مسجد جامع شهرستان ورامین با سخنرانی مهرداد بذرباش، نماینده مردم تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی

حجت الاسلام محمودی در پایان متذکر شد: همچنین در تمامی مناطق و بخش‌های استان تهران شامل قیام‌دشت، خاورشهر، بومهن، قلعه‌نو، جوادآباد، خیرآباد، حسن‌آباد، چهاردانگه، باقرشهر، آبسرد، احمدآباد مستوفی، اندیشه، باغستان، پرند، کن، صباشهر، صفادشت، نصیرشهر، نسیم شهر، واوان و وحیدیه مراسم راهپیمایی به سوی مصلی نماز جمعه برگزار خواهد شد.
منبع: فارس