۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸

فشار بر ایران به زیان بانیان آن تمام می شود

وزیر خارجه سابق روسیه می‌گوید سیاست فشار بر ایران کوته‌بینانه است و به زیان بانیان آن تمام خواهد شد.
کد خبر : ۱۸۸۶۰۲
فشار بر ایران به زیان بانیان آن تمام می شود
صراط: ایگور ایوانف ضمن یادداشتی که روزنامه راسیسکایا گازتا منتشر کرد، نسبت به عواقب اعمال فشار بر ایران برای دادن امتیاز در مورد برنامه هسته‌ای هشدار داد و نوشت: هیچ تضمینی وجود ندارد که دولت کنونی ایران اگر کنار برود جای خود را به گروه ضدغربی ندهد. در آن صورت شکست دولت ایران شکست شرکای آن در مذاکرات هسته‌ای و نیروهای سیاسی در غرب خواهد بود.
ایوانف افزود: شکست سیاسی روحانی شکست مشترک همه ما خواهد بود. بدون شک در این صورت روند مذاکرات ایران و 5+1 به شدت پسرفت می‌کند و روند حل مسایل سوریه هم پیچیده‌تر خواهد شد.
دبیر سابق شورای امنیت روسیه همچنین معتقد است این رویداد موجب بروز مشکلات جدید میان اعراب و رژیم صهیونیستی و خطرات جدید در عراق خواهد شد.
ایوانف ادامه داد: سیاستمدارانی که خواهان تشدید سیاست‌های ضدایرانی غرب در قبال این کشور هستند باید عواقب این سیاست را بسنجند.
وی در مقاله خود افزود: در روسیه هم بسیاری از سیاست فشار غرب بر ایران حمایت می‌کنند و معتقدند که این سیاست تا اندازه‌ای با منافع روسیه مطابقت می‌کند زیرا زمینه‌ بیشتری برای توسعه روابط ویژه مسکو و تهران را فراهم می‌کند. این گروه معتقدند که دوری ایران از غرب، تهران را مجبور به همکاری با مسکو می‌کند.
وزیر خارجه سابق روسیه این دیدگاه را کوتاه‌بینانه و خطرناک خواند و افزود: نباید مشارکت راهبردی با کشوری مثل ایران را بر اساس شرایط زودگذر سیاسی بنا کرد زیرا این زیربنا بسیار متزلزل بوده و هر لحظه می‌تواند فرو بریزد.
منبع: کیهان