۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲

انتقاد کوثری از مدعوین افطاری‌های دانشگاه‌ها

نماینده تهران در مجلس گفت: جای تأسف است که همچنان در بعضی دانشگاه‌ها به بهانه افطاری دادن از افراد مسئله‌دار و اهل فتنه دعوت می‌کنند و آنها در صحبت‌های خود نظام را نشانه می‌گیرند.
کد خبر : ۱۸۸۶۳۳
انتقاد کوثری از مدعوین افطاری‌های دانشگاه‌ها
صراط: محمد اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در نطق میان ‌دستور خود در صحن علنی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه : در چند روز اخیر رژیم صهیونیستی با بمبهای چند صد کیلویی و گلوله‌های بیشمار توپخانه با حمایت و پشتیبانی رئیس ‌جمهور آمریکا و سکوت معنا‌دار سازمان‌های بین‌المللی بر سر مردم مظلوم غزه می‌ریزد که در واقع این اقدامات با چراغ سبز همین سازمان‌های بین‌المللی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این اقدامات ارتش رژیم صهیونیستی بیانگر ناتوانی ارتش آمریکا و این رژیم است که چون در سال‌های گذشته نتوانستند در منطقه پیروزی کسب کنند و به هر کشوری که وارد شدند با سرشکستگی آنجا را ترک کردند، با این حرکت جنایتکارانه خود در غزه می‌خواهند شکست‌های گذشته خود را جبران کنند و روحیه از دست رفته نیروهایشان را بازیابند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: سوال اینجاست که در ارتباط با جنایت صورت گرفته در غزه تنها باید در حد محکوم کردن نظاره‌گر باشیم، مردم کشورهای همسایه فلسطین به معنای واقعی به مردم مظلوم غزه به هر نحوی که می‌توانند کمک کنند که فشار بر مردم غزه کمتر شود.

کوثری تصریح کرد: مسئولان کشورهای اسلامی چرا در قبال جنایات غزه سکوت کردند و این مسئولان بدانند که این مواضع آنها گریبان‌شان را خواهد گرفت.

وی ادامه داد: مسئولان دستگاه دیپلماسی کشور باید از جایگاه ریاست کشورهای غیر متعهد و به اتفاق کشورهای اسلامی فشار همه‌جانبه‌ای را به سازمان ملل و به ویژه شورای امنیت این سازمان وارد کنند تا از ادامه جنایات وحشیانه در غزه جلوگیری به عمل آید.

نماینده تهران بیان داشت: مسئولان کشورهای همسایه رژیم صهیونیستی بدانند تا زمانی که پیمان نظامی با هم نبندند و ید واحده نشوند همیشه این جنایات ادامه خواهد داشت و باید مانند جمهوری اسلامی ایران سفارتخانه‌های رژیم اشغالگر قدس در کشورهای خود را با فلسطین تغییر دهند و در نهایت همه کشورها به سوی تغییر ساختار سازمان ملل حرکت کنند تا از حداقل خاصیت این سازمان برخوردار شوند.

کوثری در ادامه عنوان کرد: متأسفانه در منطقه دیده می‌شود با سیاست‌های آمریکا، صهیونیسم جهانی، دلارهای کشورهای عربستان و قطر و بی‌تدبیری و نادانی برخی کشورهای دیگر عامل بی‌جیره و مواجیر اینها شده و با تشکیل گروه‌های تروریستی علیه ملت‌ها که می‌خواهند روی پای خود بایستند، توطئه‌هایی را ترتیب می‌دهند تا بتوانند در اهدافشان که حفظ رژیم اشغالگر قدس است، تأمین کنند.

وی افزود: روز قدس، تدبیر بسیار عالی و به جای امام (ره) در پیش است، همه آحاد ملت به صورت گسترده‌تر و با نشاط بیشتر از سال‌های گذشته در راهپیمایی حضور پیدا کنند تا گوشه‌ای از حمایت خودمان را از مردم فلسطین نشان دهیم تا موجبات دلگرمی و مقاومت بیشتر آنها را فراهم کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: جای تاسف است که همچنان در بعضی دانشگاه‌ها به بهانه افطاری دادن از افراد مسئله‌دار و اهل فتنه دعوت می‌شود و آنها در صحبت‌های خود نظام را نشانه می‌گیرند و برخی نشریات بر طبل حمایت از جریانات ضدانقلاب و معاند می‌کوبند و از آنها حمایت می‌کنند و تاسف بیشتر اینکه سایت کلمه متعلق به جریان فتنه به نفع وزارت علوم مطلب نوشته و به نوعی استیضاح وزیر مربوطه را خط قرمز قرار داده است.

کوثری اضافه کرد: می‌خواهم بگویم سوابق شما هم مانند رفقایتان که چنین تهدیداتی را می‌کردند تا جایگاه بالاتری در بین مستکبران پیدا کنند و در حال حاضر سر در آخور آمریکا و انگلیس کردند و با ذلت و خواری به آنها پناهنده شدند و خواهد بود و شما ببینید که هیچ کاری نمی‌توانید از پیش ببرید.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۳۱ تير ۱۳۹۳
۲۶
۳
نماینده جبهه پایداری ...