۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹

نقش صدا وسیما در تصادفات چقدر بوده است؟

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان نقش فرهنگ سازی صدا و سیما و دانشگاه ها را در کاهش تصادفات رانندگی در استان مثبت و موثر ارزیابی کرد.
کد خبر : ۱۸۸۶۴۳
 صراط: محمد تقی شاکرمی شامگاه دوشنبه در کارگروه ایمنی، حمل و نقل و پیشگیری از سوانح رانندگی ضمن انتقاد از وضعیت سرعت گیرهای موجود در سطح شهر خرم آباد اظهار داشت: یکی از مشکلات مردم استان لرستان این است که با حقوق شهروندی خود آشنا نیستند.

وی با بیان اینکه وجود سرعت گیرهای غیر استاندارد در سطح شهر به خودروی مردم خسارت وارد می کند، افزود: لذا اگر مردم با حقوق خود آشنا باشند می توانند به خاطر این خسارت طرح دعوی کرده و نسبت به گرفتن خسارت از سازمان مربوط اقدام کنند.

شاکرمی عنوان کرد: با توجه به اینکه موج دوم سفرهای تابستانی در حال شروع است انتظار داریم نظارت های بیشتری توسط پلیس راه صورت گیرد زیرا تنها با جریمه کردن متخلفان کار درست نمی شود لذا با زبانی نرم توسط نیروهای پلیس می توان تاثیرات بیشتری را مشاهده کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان نقش فرهنگ سازی صدا و سیما و دانشگاه ها را در کاهش تصادفات مثبت ارزیابی کرد و اضافه کرد: در برخی از جاده های استان نقاط کوری وجود دارد که نیاز است اقدامات مناسبی در این نقاط صورت گیرد و همچنین در شانه برخی راه ها مشکلاتی وجود دارد که دید راننده را محدود می کنند.

شاکرمی به ضرورت سختگیری به موتورسیکلت سواران برای استفاده از کلاه ایمنی تاکید کرد و گفت: اگر در بحث استفاده از کلاه ایمنی سختگیری صورت گیرد میزان تصادفات کاسته خواهد شد چرا که بیشتر تلفات تصادفات رانندگی ناشی از عدم استفاده از کلاه ایمنی است.

وی وضعیت سرعت گیرهای واقع در زیرگذر بسیج شهر خرم آباد را حادثه ساز دانست و تصریح کرد: شهرداری بایستی روی سرعت گیرهای سطح شهر اقدامات کارشناسانه ای انجام دهد چرا که این مورد جزء مطالبات مردمی بوده و مردم انتظار دارند در سطح شهر سرعت گیرهای استانداردی تعبیه شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستزی لرستان بیان داشت: نظارت و حضور پلیس به صورت محسوس و نامحسوس به ویژه در جاده الشتر و چغلوندی که تصادفات فوتی در این محل ها بیشتر صورت می گیرد بایستی افزایش یافته زیرا در این جاده ها رانندگان بدون گواهینامه بیشتر تردد می کنند.

شاکرمی ابراز امیدواری کرد که نتایج ناشی از فعالیت کارگروه ایمنی و حمل و نقل و پیشگیری از سوانح رانندگی باعث رضایت مردم لرستان و کاهش تصادفات شده و افزود: نظارت و حضور پلیس باعث کاهش 50 درصدی تصادفات خواهد شد چرا که مردم با حضور پلیس در جاده ها کمتر تخلف می کنند و همچنین با کاهش تصادفات 50 درصد آسیب ها نیز کاهش می یابد.

وی از تمام دستگاه های مرتبط با سفرهای تابستانی خواست تمام تلاش خود را به کار گیرند تا شاهد تصادفات کمتری در جاده های بین شهری باشیم و بدین ترتیب بتوانیم رضایت مردم لرستان را جلب کنیم.

منبع: مهر