۱۵ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۴

معاون اول خاتمی در راه دانشگاه آزاد

با وجود گذشت 2 ماه از آخرین فرصت دانشگاه آزاد و عدم معرفی اعضای پیشنهادی هیئت مؤسس برای عضویت در هیئت امنا، از برخی چهره‌ها به عنوان اعضای احتمالی مدنظر هیئت مؤسس نام برده می‌شود.
کد خبر : ۱۸۸۶۸

به گزارش صراط نیوز به نقل از فارس، در حالی که قرار بود پس از اصلاحات نهایی در اساسنامه دانشگاه آزاد، هیئت مؤسس این دانشگاه تا 17 اسفند سال 1389 اعضای پیشنهادی خود برای عضویت در هیئت امنا را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند، این هیئت تا کنون از معرفی این اعضای پیشنهادی خودداری کرده است.

بر این اساس، کریم زارع معاون پارلمانی دانشگاه آزاد نیز چندی پیش گفت که هنوز هیئت مؤسس تصمیمی در این زمینه اتخاذ نکرده و باید منتظر "روزهای آتی " باشیم.

طبق اساسنامه جدید دانشگاه آزاد، ترکیب هیئت امنای این دانشگاه به صورت 4 نفر اعضای حقیقی، 3 نفر اعضای معرفی شده توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و 3 نفر اعضای پیشنهادی هیئت مؤسس با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهند بود.

اعضای حقیقی هیئت امنای دانشگاه آزاد شامل رئیس دانشگاه، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و وزرای علوم و بهداشت خواهند بود.

همچنین اخبار حاکی از آن است که شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز درباره 3 گزینه خود به جمع‌بندی نهایی رسیده اما هنوز از اعلام آن خودداری می‌کند و بر این اساس ترکیب 4-3-3 هیئت امنای دانشگاه آزاد به دلیل عدم تصمیم‌گیری نهایی هیئت موسس دانشگاه آزاد در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

هیئت مؤسس این دانشگاه مرکب از اکبر هاشمی رفسنجانی، سید عبدالکریم موسوی اردبیلی، عبدالله جاسبی، علی اکبر ولایتی، حسن حبیبی، سیدحسن خمینی، محسن قمی و حمید میرزاده است.

با این وجود جدیدترین اخبار حاکی از آن است که محمدرضا عارف معاون اول خاتمی در دولت اصلاحات و کریم زارع معاون پارلمانی جاسبی محتمل‌ترین گزینه‌های هیئت مؤسس دانشگاه‌ آزاد برای معرفی به عنوان اعضای هیئت امنای جدید هستند.

خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند