۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵

زلزله ۵ ریشتری منوجان کرمان را لرزاند

فرماندار شهرستان منوجان گفت: در پی وقوع دو زلزله به قدرت ۵ و ۳.۵ ریشتر در شامگاه روز گذشته در این شهرستان، تعدادی از خانه‌های قدیمی واقع در روستاهای خالی از سکنه تخریب شد.
کد خبر : ۱۸۸۷۸۱
صراط: ایوب فلاحی اظهار کرد: شامگاه گذشته دو زلزله به قدرت 5 و 3.5 ریشتر شهرستان منوجان را به لرزه درآورد که به سبب آن خساراتی به خانه‌ها و روستاهای قدیمی خالی از سکنه وارد شد.

وی با بیان اینکه پس از وقوع نخستین زلزله به قدرت 5 ریشتر در ساعت 19.52 دقیقه شامگاه گذشته، جلسه ستاد بحران در محل فرمانداری منوجان تشکیل شد و بلافاصله تیم‌های امدادی به مناطق مختلف اعزام شدند تا کار امدادرسانی و بررسی میزان خسارات را انجام دهند.

فرماندار شهرستان منوجان با اشاره به اینکه خوشبختانه این دو زلزله خسارات جانی و مالی به دنبال نداشته است، بیان کرد: تنها تعدادی از خانه‌ها و روستاهای قدیمی خالی از سکنه تخریب شده‌اند.

فلاحی با تاکید بر اینکه وقوع زلزله‌های شامگاه گذشته سبب ایجاد ترس و وحشت در بین ساکنان این شهرستان شده بود، تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت عمومی در شهرستان منوجان عادی است و مردم به انجام فعالیت‌های روزانه خود مشغول هستند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان منوجان حدود 67 هزار نفر جمعیت دارد، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته بسیاری از خانه‌های واقع در این شهرستان مقاوم سازی شده‌اند و همین مسئله سبب کاهش خسارات مالی در این منطقه شده است.


منبع: تسنیم