۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱

لالایی مازنی‌ها برای کودکان فلسطینی

صدای لالایی کودکان و مادران مازندرانی برای همتایان فلسطینی در خیابان‌های شهر پیچیده و نوای همدلی در آخرین جمعه ماه رمضان در کرانه خزر سروده شد.
کد خبر : ۱۸۹۱۱۲
صراط: امروز کودکان و نوگلان مازندرانی نیز دست در دست پدران و مادرانشان به خیابانهای استان آمدند تا به یاد کودکان مظلوم فلسطینی، گلوله های دژخیمان را بی اثر کنند و به همسن و سالانشان آرامش بخشند.

از صبح امروز و دقایقی قبل از شروع راهپیمایی روز قدس، معابر شهرها و بخش های مازندران مملو از حضور خردسالان و بزرگسالانی بود که آمده بودند تا شعار " هم غزه، هم لبنان" سر دهند و پیشانی نوشته هایشان حکایت از عشق و نوعدوستی شان به مردمان مظلوم سرزمین ادیان الهی دارد.

کودکان و نوجوانانی که به رغم خردسالی و کودکیشان، حامل پیامهای بزرگی به همه جهانخواران عالم بوده اند و از دل، شعار صلح برای همه و جنگ برای هیچکس را فریاد می زدند.

ایلیا و رضا دو برادر خردسال مازنی که بر روی صورت‌هایشان پرچم ایران و فلسطین نقش بسته و در دستانشان نقاشی از کودکان غزه دارند به خبرنگار مهر می‌گویند: امروز آمدیم تا به همسن و سالانمان در فلسطین بگوییم ما کودکان مازندران همواره دوستشان داریم و از آنان حمایت می‌کنیم.

در مسیر راهپیمایی روز قدس ایستگاه‌های نقاشی و نامه نگاری برای کودکان فلسطینی برپا بود و کودکان ساروی، دلگویه‌هایشان را در قالب رنگ و روغن، تصویر می‌کشیدند.

سحر محمدی دانش آموز ابتدایی ساروی که امسال به کلاس پنجم می‌رود، می‌گوید: می خواهم به دوستانم در فلسطین نامه بنویسم که کودکان ایران همواره به یادشان هستند و با آنان همدردی می کنند.

وی با بیان اینکه، امروز دوستانمان در فلسطین زیر خمپاره‌های اسرائیلی‌ها روزهای سختی را می گذرانند گفت: آمریکا و اسرائیل که می‌گویند حامی مردم بیگناه هستیم چرا امروز برابر مردم فلسطین سکوت می کنند.

معصومه پورحمزه مادر بابلی که پیشانی بند "مرگ بر آمریکا و اسرائیل" بر پیشانی فرزند خردسالش نقش بسته و برای مظلومیت کودکان غزه اشک می ریخت، می‌گوید: قلبمان برای کودکان بی‌پناه فلسطین غمناک است و این کودکان بدانند که همه مادران ایران و مازندران، مادرانشان هستند، پس آرام بگیرید و بخوابید ای کودکان من.

وی با عنوان اینکه، مدعیان دروغین که دم از حقوق بشر می‌زنند کجایند تا ببینند همه جای ایران، سوگوار ماتم کودکان ومردم فلسطین هستند گفت: جنایات اسرائیلی ها در حق مردم بی پناه قلب هر انسانی را به درد می آورد و سکوت برابر این ظلم، جایز نیست.

یک دانشجوی محمودآبادی نیز با اشاره به اینکه، روز جهانی قدس روز همبستگی بین المللی جهان اسلام برای تعیین سرنوشت مردم فلسطین است و به تعبیر مقام معظم رهبری مسئله فلسطین از نظر اسلامی برای همه مسلمان مسئله اساسی و فریضه است گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس امسال در شرایطی برگزار می شود که شهادت مردم مظلوم غزه باسکوت مجامع بین المللی و همراهی کشورهای عربی منطقه همراه شده است.

وی که در راهپیمایی روز قدس در شهر محمودآباد شرکت کرده بود، ادامه داد: حضور در راهپيمايي بزرگ روز جهاني قدس در شرايط کنونی ، بهترین پاسخ به حملات ددمنشانه صهیونیست غاصب علیه مردم بی دفاع غزه و سکوت  مجامع جهاني بويژه سران برخي كشورهاي مرتجع عربی است و بدون شك محكوميت اين فجايع انساني از سوي هر فرد مسلمان و غير مسلمان ارج گذاردن به كرامت والای انساني است.

این دانشجو بیان داشت: حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس ؛ همگام با آحادملت عزیز و شریف ایران؛ نمایانگر حمایت و همراهی با مردم مظلوم فلسطین و برائت انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی است.
 
علیرضا يونسي معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به اين كه صهيونيست ها براي اشغال خانه و كاشانه فلسطيني‌ها به اين سرزمين مقدس حمله ور شدند، عنوان كرد: دهه‌ها پيش با تصويب قطعنامه بالفور در سازمان ملل متحد، اسراييلي‌ها به قبله نخست مسلمانان جهان هجوم بردند و بخش هايي از اين خاك مقدس را غصب کردند.

وي به شهادت كودكان بي‌گناه در جريان يورش اخير صهيونيست‌ها به نوار غزه اشاره كرد و ياد آور شد: امروز صداي كودكان ايران زمين، دل و خاطر غاصبين فلسطين را مي لرزاند و اميدواريم روزي، در سايه حمايت همه آزادگان و مسلمانان جهان، خاك فلسطين از چنگ صهيونيست ها آزاد شود.

معاون استاندار مازندران خاطر نشان كرد: مردم مسلمان و انقلابي ايران اسلامي، در آخرين جمعه از ماه مبارك رمضان، چونان هميشه با حضور در راهپيمايي روز قدس، حمايت همه جانبه خود را از ملت بزرگ فلسطين فرياد زدند.

مدیرکل حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران، از بیت المقدس به عنوان قبله اول مسلمین جهان وپایتخت فلسطین یاد کرد و گفت: بیت المقدس اهمیت ویژه ای بین شهرهای مذهبی جهان دارد.

سردار عبدالله ملکی افزود: امام راحل با تدبیر الهی خویش و نام‏گذاری روز قدس، مبارزه با اسرائیل و دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین را به عنوان تکلیفی اسلامی به همه مسلمانان از فرقه‏ها و ملیت‏ها و زبان‏های گوناگون گوشزد کرد و اعلام داشت که حمایت از اسرائیل، خیانت به اسلام است.

وی عنوان کرد: امسال در حالی  در آستانه آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان قرار گرفتیم که بیش از دو هفته از آغاز تهاجم سراسری رژیم اسرائیل غاصب به نوار غزه می گذرد و  رژیم  نژادپرست اسرائیل از زمین و هوا و دریا ملت مظلوم روزه دار غزه را مورد هدف قرار  داده و رمضان خونین غزه را در برابر چشمان و دیدگان حقوق بشر رقم زده است.

وی بیان داشت: در این تهاجم زنان وکودکان قربانیان اصلی این جنایت بزرگ هستند و ملت مسلمان ایران با حضور یکپارچه شان، جنایات آمریکا و اسرائیل را محکوم می کنند.

راهپیمایی روز قدس در برخی شهرهای مازندران از ساعت 10 و 30 دقیقه و در برخی دیگر از شهرستانها از ساعت 11 صبح شروع شده است و راهپیمایان با در دست داشتن پارچه نوشته ها، پلاکاردها و سردادن شعارهایی، جنایتهای آمریکا و اسرائیل را در حق مردم مظلوم فلسطین محکوم کردند.

منبع: مهر