۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷

واکنش به انکار تاریخ فتنه در روز قدس

در حالی که اخیراً هادی خامنه‌ای انتساب شعار نه غزه نه لبنان به اصلاح‌طلبان را «دروغ شاخدار» خوانده است، مردم در روز قدس با سر دادن شعار «هم غزه هم لبنان جانم فدای اسلام» به انکار تاریخ فتنه از سوی اصلاح‌طلبان واکنش نشان دادند.
کد خبر : ۱۸۹۲۳۱
صراط: احزاب و گروه‌های سیاسی در هفته گذشته و همزمان با دهه آخر ماه مبارک رمضان و روز قدس در بیانیه‌های جداگانه‌ای از مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس دعوت کردند و هفته پرکاری را از سر گذراندند.

بازار دیدو بازدیدهای سیاسیون در افطاری‌های سیاسی داغ بود، همچنین اظهار نظر یکی از اصلاح‌طلبان درباره انکار شعار نه غزه نه لبنان که در سال 88 از سوی اصلاح‌طلبان در خیابان‌های تهران طنین‌انداز شده بود و نیز خبر دیدار وزیر کشور با بیش از 70 حزب و تشکل از مهم‌ترین اتفاقات هفته گذشته بود.

جلسات جامعه مدرسین تا بعد از مرداد ماه تعطیل شد


یک عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از تعطیلی جلسات شورای مرکزی جامعه مدرسین تا بعد از مردادماه خبر داد.


جلسه شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز بعد از ماه رمضان برگزار می‌شود

جلسه شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، بعد از ماه رمضان و تا زمان بهبودی آیت‌الله مهدوی‌کنی به ریاست آیت‌الله موحدی‌کرمانی برگزار می‌شود.

نشست سراسری جبهه پیروان با حضور دبیران استانی برگزار می‌شود/ از حضور ناطق‌نوری استقبال می‌کنیم

 

 

سخنگوی جبهه پیروان با بیان اینکه بعد از ماه مبارک رمضان نشست سراسری دبیران جبهه در استان‌ها و دبیران احزاب عضو در تهران برگزار می‌شود، گفت: اگر آقای ناطق به عنوان سخنران ویژه این مراسم بیاید ما استقبال می‌کنیم.

 

مجمع عمومی جبهه پایداری بعد از تایید وزارت کشور برگزار می‌شود/ نشست خبری بعد از ماه مبارک رمضان

 

حجت‌الاسلام ناصر سقای‌بی‌ریا سخنگوی جبهه پایداری اظهار داشت: ما این آمادگی را داریم که پس از تأیید وزارت کشور، مجمع عمومی جبهه پایداری را برگزار کنیم.

سقای بی‌ریا بر همین اساس با بیان اینکه ما برای برگزاری همایش نیز مشکلی نداریم، درباره پاسخ نهایی وزارت کشور در خصوص ثبت قانونی جبهه پایداری یادآور شد: اعضای جبهه این موضوع را پیگیری می‌کنند اما مشخص نیست چه زمانی قطعی شود اما قاعدتا انجام خواهد شد.

سخنگوی جبهه پایداری همچنین از برگزاری نشست خبری این جبهه پس از ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: دیدار با فقهای جبهه پایداری نیز طبق برنامه انجام می‌شود.

افطاری وزیر کشور با 70 حزب و تشکل سیاسی

 اعضای برخی از احزاب سیاسی کشور روز شنبه 4 مردادماه در ضیافت افطاری با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دیدار خواهند کرد. بنابر این گزارش، این دیدار قرار است در حاشیه دیدار وزیر کشور با استانداران صورت گیرد. پیش از این نیز اعضای احزاب سیاسی کشور با وزیر کشور دیدار داشتند.

وزارت کشور از نمایندگان حدود 70 حزب و تشکل سیاسی برای ضیافت افطاری وزیر کشور با استانداران که روز شنبه 4 مرداد ماه در وزارت کشور برگزار می‌شود، دعوت به عمل آورده است.

در این دیدار از اکثر احزابی که در دیدار 14 دی ماه سال گذشته با وزیر کشور حضور داشتند، دعوت به عمل آمده است.

برپایه این خبر رویکرد اصلی دیدار وزیر کشور با بیش از 70 حزب و تشکل، «نشاط سیاسی در کشور» خواهد بود.

همچنین قرار است در این دیدار در خصوص بازگشایی خانه احزاب و تسهیل فعالیت‌های احزاب بحث و گفت‌وگو شود.

اولین نشست هم‌اندیشی احزاب و تشکل‌های سیاسی در دولت یازدهم روز 14 دی 92 با حضور عبدالرضا رحمانی‌فضلی در وزارت کشور برگزار شد.

همچنین در هفته گذشته افطاری سیاسی برخی احزاب همچون، شاخه جوانان حزب کارگزاران، حزب اسلامی کار، موتلفه اسلامی، همبستگی، حماسه‌سازان ولایت برگزار شد.

در هفته گذشته بازار اظهارنظر اصلاح‌طلبان داغ بود.

طباطبایی: قصد برگزاری مسابقه شطرنج میان سیاسیون دارم

شهاب طباطبایی با بیان اینکه می‌خواهم بین سیاسیون برجسته مسابقه شطرنج برگزار کنم گفت: ما می‌خواهیم از گروه‌های مختلف که با هم مشکل دارند، برای بازی شطرنج دعوت کنیم.

 

هادی خامنه‌ای: انتساب شعار «نه غزه نه لبنان» به اصلاح‌طلبان دروغ است

در هفته‌ای که گذشت اظهار نظر یک اصلاح‌طلب درباره انکار شعارهای فتنه‌گران در سال 88 خبر ساز شد.

یک عضو مجمع روحانیون مبارز با اشاره به روز قدس سال 88 گفت: شایعه‌ای درآوردند که یکی از جریان‌های وابسته به اصلاحات شعار نه غزه، نه لبنان را مطرح کرده است، بنده رسما اعلام می‌کنم این یک دروغ شاخدار است.

بر همین اساس یک خبرگداری در گزارشی به بازخوانی وقایع روز قدس سال 88 پرداخت و در مطلبی با عنوان «شعار نه غزه نه لبنان «واکنش طبیعی» بود یا «دروغ شاخدار»/ آغاز وارونه‌نمایی تاریخ فتنه از سوی اصلاح‌طلبان» نوشت در حالی که اخیراً هادی خامنه‌ای انتساب شعار نه غزه نه لبنان به اصلاح‌طلبان را «دروغ شاخدار» خوانده است، محتشمی‌پور مسئول کمیته صیانت از آرای ستاد موسوی، طرح این شعار را «واکنش طبیعی» به خس و خاشاک نامیدن مردم دانسته بود.

مرعشی: حزب کارگزاران برای انتخابات مجلس برنامه مفصلی دارد/ این انتخابات برای دولت مهم است

از سویی دیگر حسین مرعشی سخنگوی تعلیق شده حزب کارگزاران در گفت‌و‌گو با روزنامه آرمان با تاکید بر اینکه حزب کارگزاران برای انتخابات مجلس برنامه مفصلی دارد و برای انتخابات مجلس آماده می‌شود، گفت: این انتخابات برای آقایان دولت، اصولگرایان و اصلاح‌طلبان دارای اهمیت است.

صادق خرازی: اصلاحات نیاز به پوست‌اندازی و خون تازه دارد

همچنین صادق خرازی مشاور ارشد رئیس دولت اصلاحات گفت: اصلاح‌طلبی نیاز به پوست‌اندازی و خون تازه دارد، چرا که اصول اصلاح‌طلبی مشخص و روشن و این هویت دچار تغییر نشده است.

در هفته گذشته همزمان با روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم غزه، احزاب و تشکل‌ها در بیانیه‌های جداگانه‌ای از مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس دعوت کردند.

احزابی همچون جبهه پیروان خط امام و رهبری، موتلفه، مردم‌سالاری، جبهه پایداری، اراده ملت، همبستگی، اعتماد ملی، جامعه مهندسین و کارمندان، کارگزاران، حزب اسلامی کار، جامعه جوانان متحد اسلامی، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، جبهه اصلاح‌طلبان، جمعیت ایثارگران، جامعه مدرسین،‌جامعه روحانیت مبارز و برخی دیگر در بیانیه‌های خود رفتارهای غیرانسانی رژیم گرگ صفت صهیونیستی را محکوم کردند و از مردم دعوت کردند تا با حضور گسترده در روز قدس، حمایت خود از جریان مقاومت را اعلام کنند.

 

«تهران» روز قدس پایتخت «فلسطین» شد

روز جمعه و همزمان با روز قدس همه احزاب و تشکل ها همراه با مردم ایران در خیابان‌ها حضور یافتند و خروش خود علیه نسل‌کشی در غزه را به نمایش گذاشتند و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی را مصداق «جنایت جنگی» اعلام کردند.

منبع: فارس