۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶

جزئیات تصادف‌زنجیره‌ای15خودرو+تصاویر

تصادف زنجیره‌ای 15 خودرو در مازندران در سایه تعلل مسئولان امدادی اتفاق افتاد.
کد خبر : ۱۸۹۷۵۶
صراط: بر اثر بارندگی شدید شب گذشته در مسیر ساری به میاندورود در حالی 15 خودرو به یکدیگر برخورد کردند که تعلل برخی ادارات تاثیرگذار در آن، مشهود بود.

این روزها که مسئولان به صورت مداوم از آمادگی مجموعه خود برای مدیریت موج دوم سفرها خبر می‏‌دهند اما در این حادثه تاخیر نیروهای امدادی در حضور به موقع در صحنه تصادفات و چراغ‎های خاموش اتوبان، تصویری نامناسب از آمادگی ادارات نمایان کرد.

این رویداد در اتوبان خروجی ساری حد فاصل جاده بیمارستان سوختگی زارع و هتل حاج حسن اتفاق افتاد و هرچند بارندگی شدید و عدم توجه به جلو توسط رانندگان را نباید از نظر دور داشت اما بدون شک خاموشی چراغ‎های اتوبان سبب تقویت بروز این حادثه شد.

جزئیات تصادف‌زنجیره‌ای15خودرو+تصاویر

یکی از سرنشینان خودروهای تصادفی در گفت‏‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در میاندورود با اشاره به مصدومیت یک نفر در این اتفاق ابراز داشت: اورژانس با 90 دقیقه تاخیر در این مکان حاضر شده است.

موسی محمدی با اشاره به تماس‌‏های مکرر رانندگان با شماره 110 از حضور نیافتن راهنمایی و رانندگی پس از گذشت 90 دقیقه از بروز حادثه در اتوبان بین‌المللی مازندران انتقاد کرد.

جزئیات تصادف‌زنجیره‌ای15خودرو+تصاویر

یکی دیگر از رانندگان خسارت دیده به خاموشی چراغ‌های اتوبان و نقش‌ تعیین‌کننده آن در بروز تصادف اشاره کرد و افزود: مسئولان باید برای این کوتاهی خود پاسخگوی خسارات رانندگان باشند.

علی اعلایی بیان داشت: آتش‎نشانی پس از 70 دقیقه در محل حاضر شده است حال سوال اساسی اینجاست که اگر این خودروها دچار آتش‎سوزی می‎شدند باید چه می‎کردیم.

جزئیات تصادف‌زنجیره‌ای15خودرو+تصاویر

این حادثه در ساعت 20:30 دقیقه دیشب اتفاق افتاد ولی تا زمان حضور خبرنگار فارس یعنی تا ساعت 22 هنوز خبری از راهنمایی و رانندگی در صحنه تصادف و همچنین اثری از روشن شدن چراغ‎های خاموش اتوبان تاریک ساری به میاندورود نبود و اورژانس نیز با تاخیر چند ساعته حضور یافت.

جزئیات تصادف‌زنجیره‌ای15خودرو+تصاویر

هر چند در این حادثه تلفات جانی گزارش نشد اما وقوع این تصادف زنجیره‌ای موجب به صدا درآمدن زنگ هشدار به دستگاه‌های امدادرسان و اداره برق در مازندران شد که با تعلل تاخیر یا سوء‎ مدیریت موجب وارد آمدن خسارات جبران‌ناپذیر به مردم نشوند.
منبع: فارس