۱۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۰

مخالفت مسلمانان با استخر مختلط مخالف روح دموکراسی است!

وزیر کشور فرانسه در تشریح دلایل دشمنی دولت با نمادهای اسلامی تصریح کرد: مواردی چون استفاده از غذاهای حلال، برگزاری نماز در ملاء عام و استفاده نکردن مسلمانان از استخرهای مختلط، مشکلات زیادی را برای فرانسه ایجاد کرده است!
کد خبر : ۱۸۹۷۶
به گزارش سرویس بین الملل شبکه ایران به نقل از روزنامه فرانسوی لوفیگارو، "کلود ژه آن" وزیر کشور فرانسه دیروز دوشنبه مدعی شد: برگزاری نماز در خیابان‌های این کشور و استفاده از پوشش ویژه مسلمانان، مشکلات زیادی را برای جامعه فرانسه ایجاد کرده است.
 
وی در آستانه برگزاری همایش "لائیسته و اسلام" که قرار است امروز برگزار شود، افزود: رویکردهای مسلمانان فرانسه از جمله استفاده از غذاهای حلال، پوشش، برگزاری نماز در ملاء عام و مخالفت با استخرهای مختلط مشکلات زیادی را برای جامعه فرانسه ایجاد کرده است.
 
این اظهارات وزیر کشور فرانسه در حالی صورت می‌گیرد که نیکلا سارکوزی، رییس‌جمهور این کشور نیز ماه گذشته در جریان یک نطق رادیو و تلویزیونی تاکید کرد: جامعه‌ای نمی‌خواهیم که در آن خرده فرهنگ‌ها به‌طور مستقل از فرهنگ‌های دیگر، اعلام موجودیت کنند. 
 
وی افزود: کشور فرانسه از افرادی که نمی‌توانند در فرهنگ مردم این کشور ذوب شوند و با این فرهنگ خو بگیرند، استقبال نمی‌کند. 
 
اظهارات بحث‌برانگیز سارکوزی در حالی ابراز شده است که بسیاری از سران کشورهای اتحادیه اروپا نسبت به گسترش جمعیت مسلمانان در سراسر این قاره ابراز نگرانی کرده‌اند. 
 
پیش از این نیز بسیاری دیگر از رهبران کشورهای غربی نظیر دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، جان هاوارد نخست وزیر سابق استرالیا و خوزه ماریا آزنار، نخست وزیر سابق اسپانیا، طی اظهاراتی مخالفت خود را نسبت به گسترش چند فرهنگی در غرب ابراز کرده‌اند.
 
براساس آخرین آمارها، فرانسه 65 میلیونی با دارا بودن 5 میلیون مسلمان، رتبه نخست را از نظر دارا بودن شمار مسلمانان در میان کشورهای اروپایی به خود اختصاص داده است و رویکرد اسلام هراسی سارکوزی، مشکلات فراوانی را برای سیاستگزاران این کشور ایجاد خواهد کرد زیرا بسیاری از مسلمانان فرانسه با دیگر شهروندان این کشور تعاملات شهروندی مناسبی دارند.
 

مسلمان فرانسوی که جمعیت قابل توجهی را در جامعه فرانسه تشکیل می دهند، بر این باورند که با اجرای این مباحث، دولت فرانسه درصدد است تا مشکلات و شکست‌ها در عرصه‌های داخلی و خارجی دولت را متوجه مسلمانان ساخته و آنان را مقصر جلوه دهد.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۳:۳۱ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۰
۱
۱
حتما کشتن غیر نظامیان توسط سربازان مسیحی و عکس یادگاری با آنها انداختن هم موافق روح دموکراسی است