۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری مطرح کرد

موضع دولت درباره استفاده از ماهواره

حجت الاسلام اکرمی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص مسئله ماهواره ها و فیلترینگ تصریح کرد: من مسئله استفاده از ماهواره را 100 درصد خلاف قانون می‌دانیم ولی متاسفانه کار عملی بر روی آن انجام نشده است.
کد خبر : ۱۹۰۱۶۰
صراط: حجت‌الاسلام والمسلمین اکرمی گفت: متاسفانه با گذشت ۵ ماه از سال هنوز هم اقدام جدی در زمینه تحقق شعار سال انجام نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید رضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در خصوص مسئله فرهنگ و وظایف دستگاه های مرتبط با این حوزه به دانا اظهار داشت: به نظر من در موضوع فرهنگ باید به سه مورد اشاره کرد که یک از آن ها این است که فرهنگ مسئله فرانهادی و متعلق به کل نظام است نه قوه خاصی.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ یک معنای عام دارد و خیلی مسائل را در زیر پروبالش می‌گیرد، ادامه داد: نکته دیگر این است که ما باید فرهنگ را از خود خانواده ها شروع کنیم. خانه و خانواده خوابگاه نیست و پدر و مادر فقط وظیفه تامین پوشاک و خوراک ندارد؛ بلکه خانواده نقش مهم و تاثیر گذاری در جامعه دارد و ما باید خانواده ها را درگیر این مسئله کنیم چرا که اگر فرد در خانواده به طور صحیح در خانواده تربیت شود قطعا در دیگر مسائل و بخش های جامعه نیز درست عمل خواهد کرد.

 

* بعد از انقلاب در حوزه فرهنگ تلاش جدی نشده

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: مطلب سوم اینست که متاسفانه بعد از انقلاب علی رغم تاکیدات امام راحل و رهبری معظم انقلاب تلاش جدی در هیچ دولتی صورت نگرفت. مشکلات روزمره، جنگ،مسئله سازندگی، ترور و ... مانع شد که مسئله فرهنگ به طور جدی مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

حجت الاسلام اکرمی همچنین با اشاره به شعار سال گفت: متاسفانه با گذشت 5 ماه از سال هنوز هم اقدام جدی در زمینه تحقق شعار سال انجام نشده است . ناهماهنگی در بین برخی دستگاه ها و انداختن مسئولیت بر گردن افراد دیگر باعث شده که تا این لحظه اقدام در خوری انجام نشود.

وی افزود: مطبوعات، صدا وسیما، منبرهای نمازجمعه، مساجد و همه و همه باید با هم دست به دست بدهند و بر اساس منویات رهبری به فرهنگ توجه کنند.

 

* مسئله استفاده از ماهواره را 100 درصد خلاف قانون می‌دانیم

حجت الاسلام اکرمی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص مسئله ماهواره ها و فیلترینگ تصریح کرد: من مسئله استفاده از ماهواره را 100 درصد خلاف قانون می‌دانیم ولی متاسفانه کار عملی بر روی آن انجام نشده است. ماهواره برخانواده ها تاثیر بسیار بدی گذاشته و حرمت های بین اعضای خانواده را به سرعت می‌شکند و به بد حجابی و بی حجابی بسیار دامن زده و هیچ برخوردی هم با ان نمی‌شود.

این نماینده سابق مجلس ادامه داد: هیچ کس نمی خواهد خودش را درگیر مسئله فرهنگ و عفاف و حجاب کند؛ در قانون عفاف و حجاب که سال 84 به وزیر ارشاد و وزیر کشور ابلاغ شد 20 دستگاه مسئول پیگیری‌های لازم هستند ولی متاسفانه اراده جدی در این خصوص تاکنون وجود نداشته است.

 

* عملکرد مجلس با دولت معمولی است

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوالی در خصوص روابط دولت و مجلس و نوع برخورد مجلس در قبال دولت مردان بیان داشت: عملکرد مجلس با دولت معمولی و خوب بوده است. مجلس متشکل از 290 انسان است که هرکدام در تفکرات خودشان مستقل از دیگری هستند و نظرهای متفاوت دارند چرا که سلیقه هر فرد متفاوت است.

وی افزود:‌ البته روابط بین دولت و مجلس نوساناتی دارد که این هم قابل قبول و امری معمول است اما به طور کلی روابط دولت و مجلس معمولی و عالی است.

حجت الاسلام اکرمی خاطرنشان کرد:‌ مجلس و دولت جدید هستند و لذا تا با هم تطبیق پیدا کنند زمان لازم است اما برخی تذکرات و سوالات به حق ناصحیح است. نمایندگان مطلع وضع دولت در خصوص اقتصاد هستند و بعضا حقوق کارمندان عقب می‌افتد و لذا بعضی برخوردها در این مورد بجا نیست.

 

* منتقدان خودشان را جای دولت بگذارند

وی اضافه کرد: منتقدان و برخی نماینگان باید خودشان را به جای دولت بگذارند و ببینند اگر جای دولت بودند چگونه عمل می‌کردند! در مجموع به نظر می‌رسد بهتر است مجلس عینی تر و واقعی تر برخورد کند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در پاسخ به اظهارات برخی تندروهای اصلاح طلب و همچنین ایجاد فشار به دولت برای سهم خواهی، گفت: برخی اظهارات آقایان حجاریان، پورنجاتی و .. و البته برخی افراد هم در طرف مقابل برای جامعه ما مفید نیست.ما نباید دائم به صورت طلبکارانه با دولت برخورد کنیم.

اکرمی خاطرنشان کرد: ما باید به قانون آنچه برای خود می‌پسندی برای دیگران هم بپسند" پایبند باشیم؛ اگر کسی به تشکیلاتی نقد دارد باید ابتدا خودش را جای آن مسئولان قرار دهد و بعداً توقع داشته باشد که مطالباتش قابل محقق شدن است یا نه!

وی در پایان با اشاره به انتقادات برخی افراد به عملکرد دولت در حوزه های مختلف و روحیه نقد پذیری دولت خاطرنشان کرد: نقدی آگاهانه، خیرخواهانه و همراه با پیشنهاد معقول مورد قبول است و فرقی نمی کند که اصولگرا، اصلاح طلب و یا حتی رادیکال آن را عنوان کند.