۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵

رئیس‌جمهور عراق تهدید به استعفا کرد!

فواد معصوم رئیس جمهور عراق تهدید کرد کە در صورت فشار برای مامور کردن شخصی خاص برای تشکیل دولت جدید، از سمت خود کنارگیری می کند.
کد خبر : ۱۹۰۲۱۶
صراط: رئیس جمهور عراق در دیدار با جمعی از نمایندگان احزاب و تشکل های سیاسی عراقی با اشارە بە اینکە وی با رای همە طیف های قومی و مذهبی عراق منصب ریاست جمهوری را کسب کردە است، تاکید کرد کە حاضر بە مامور کردن کسی برای تشکیل دولت نیست کە توافق همە جریانات را با خود نداشتە باشد.

بە گزارش کانال تلویزیونی روداو، فواد معصوم اعلام کردە کە اگر برای تعیین نخست وزیر تحت فشار قرار بگیرد، از سمت خود کنار می رود.

بر اساس این گزارش، نوری مالکی رئیس فراکسیون دولت قانون در مجلس نمایندگان عراق از طرق مختلف؛ مستقیم یا غیر مستقیم، از فواد معصوم درخواست کردە کە در مامور کردن وی بە تشکیل دولت عجلە کند زیرا نامزد بزرگترین جریان سیاسی است.

رئیس جمهور در جواب این درخواست مالکی و فراکسیون دولت قانون اعلام کردە است کە بە صورت یکجانبە اختیارات پست ریاست جمهوری را برای مامور کردن هیچ شخصی به منظور تشکیل دولت و یا سمت های دیگر بە کار نمی گیرد و برای نخست وزیری، کسی را تعیین می کند کە مورد توافق همە جریانات سیاسی باشد.