۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۹

واکنش فرکی به مشکل سربازی بازیکنان

سرمربی پیشین تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: در شرایط فعلی به هیچ وجه به حضور در تیم ملی فکر نمی‌کنم.
کد خبر : ۱۹۰۲۳۳
صراط: حسین فرکی در حاشیه مراسم برترین‌های سیزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال در پاسخ به این سوال که مشکل کارت پایان خدمت برخی بازیکنان حاشیه‌های زیادی را به همراه داشته است، عنوان کرد: سوال‌ها از همین اول فقط حاشیه‌ای است، اما باید بگویم من در جریان این موضوع نیستم و تنها از طریق رسانه‌ها آن را دنبال کردم.

وی افزود: موضوع کارت‌های پایان خدمت به حیطه ورزش بازنمی‌گردد و با اینکه ورزشکاران را درگیر خود کرده، اما مسئله‌ای است که مربوط به نظام وظیفه می‌شود و آنها باید به این موضوع رسیدگی کنند. مسئله بسیار مهم است و باید به صورت دقیق بررسی شود و البته شرایطی به وجود بیاید که به اعتبار بازیکنان لطمه‌ای وارد نشود.

سرمربی فصل گذشته فولاد یادآور شد: مشکلی که اکنون برای بازیکنان فوتبال به وجود آمده شاید در جامعه بیشتر از اینها صورت می‌گیرد و این هشداری به نظام وظیفه است تا دقت بیشتری روی مسائل داشته باشد تا این اتفاقات رخ ندهد. باید طبق قوانین به برخی‌ها مجوزهایی داده شود که این چنین مشکلات گریبانگیر نشود. مطرح شدن این مسائل ارتباطی با فوتبال ندارد اما اکنون این موضوع به فوتبال مرتبط شده که ریشه آن در جای دیگری است.

فرکی در پاسخ به این سوال که با مطرح شدن بازیکنانی که کارت پایان خدمت‌شان مشکل دارد، قهرمانی فصل گذشته فولاد هم به نوعی زیر سوال رفته، گفت: این موضوع بسیار بچگانه است که بخواهیم اکنون به آن ورود کنیم. مشکل کارت‌های پایان خدمت فقط مربوط به یک تیم نیست و شامل بیشتر تیم‌ها شده است. اگر قرار باشد با این مسائل قهرمانی فصل گذشته فولاد زیر سوال برود، قهرمانی سال‌های گذشته دیگر تیم‌ها نیز مشکل دار بوده چرا که این موضوع برای چند سال پیش است. به نظرم قهرمانی فولاد هیچ مشکلی نداشته و زیر سوال نیز نرفته است. 

وی در خصوص اینکه دوست نداشت که همچنان به فعالیت‌اش در فوتبال ادامه دهد، عنوان کرد: موضوعی که برای من اهمیت زیادی دارد، وضعیت جسمانی‌ام است. دوست داشتم هرچه زودتر خوب شوم و وضعیت جسمانی بهتری پیدا کنم و زودتر به فوتبال بازگردم. اکنون مجبور هستم از فوتبال دور باشم تا به لحاظ جسمانی اذیت نشوم اما مطمئن باشید به زودی به فوتبال بازمی‌گردم.

مربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که بحث حضورش در تیم ملی و دستیاری کارلوس کی‌روش نیز مطرح شده است، گفت: چنین چیزی در فکر من نیست و تا به این لحظه به این مسائل توجه نکرده‌ام. پیش از این هم اعلام کردم اگر پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی هم به من ارائه شود آن را قبول نمی‌کنم. 

فرکی تاکید کرد: نمی‌خواهم در فضایی کار کنم که مورد دلخواه من نیست و دوست ندارم وقتی مربیگری می‌کنم یک گروه موافق و یک عده مخالف باشند. به همین دلیل حتی اگر مسئولیت بزرگ سرمربیگری تیم ملی هم پیشنهاد شود آن را قبول نخواهم کرد.

منبع: تسنیم