۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
احتمال انصراف چین از سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران

ایران به کارگران چینی اجازه فعالیت نمی‌دهد؟

برخی از مسئولان ایرانی اعلام کرده‌اند چینی‌ها می‌توانند در ایران ادامه فعالیت دهند و تنها اجازه ورود کارگران چینی به ایران داده نمی‌شود ولی متخصصان صنعت نفت چین در ایران می توانند مانند گذشته مشغول به فعالیت شوند.
کد خبر : ۱۹۰۳۱۹
صراط: یک مقام آگاه در شرکت CNPC با بیان اینکه ایران به دلیل دستمزد بالای کارگران چینی به آنها اجازه فعالیت نمی‌دهد گفت: اگرچه گفت‌وگو‌ها برای حل این مشکل ادامه دارد اما تا مشکلات پیش‌آمده برطرف نشود چین نمی‌تواند به صنعت نفت ایران ورود کند.

به گزارش سایت شبکه العربیه یک مقام آگاه در شرکت CNPC اعلام کرد: به دلیل اینکه چین نتوانسته تعهدات خود را در صنعت نفت و گاز ایران انجام دهد ایران درخواست کرده است تا اطلاع ثانوی همه پروژه‌های چین در ایران به حالت تعلیق درآید.

وی ادامه داد: این درخواست درحالی صورت می‌گیرد که وزارت کار ایران از ورود کارگران چینی به ایران ممانعت به عمل آورده بود و فقط مجوز فعالیت متخصصان صنعت نفت چین را در ایران صادر می‌کرد.

این مقام مسئول شرکت CNPC مدعی شده است: از سوی دیگر برخی از مسئولان ایرانی اعلام کرده‌اند چینی‌ها می‌توانند در ایران ادامه فعالیت دهند و تنها اجازه ورود کارگران چینی به ایران داده نمی‌شود ولی متخصصان صنعت نفت چین در ایران می توانند مانند گذشته مشغول به فعالیت شوند.

وی خاطرنشان کرد: این تصمیم ایران احتمالا به دلیل افزایش دستمزد کارگران چینی است که در قراردادهای چین با صنعت نفت ایران اعمال شده است.

این مقام مطلع خاطرنشان کرد: برای آنکه این مشکل برطرف شود مسئولان بانک مرکزی و صنعت نفت ایران چندبار به چین سفرکرده‌اند اما تاکنون نتیجه ای در بر نداشته است.

وی با بیان اینکه چین آماده فاینانس چند پروژه صنعت نفت ایران است تصریح کرد: به نظر می رسد تا این مشکلات برطرف نشود چین نمی‌تواند در صنعت نفت ایران ورود پیدا کند. مذاکرات در خصوص حل مشکلات پیش آمده با مسئولان دولتی و بخش خصوصی ایران ادامه دارد.
منبع: فارس