۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
فریادشیران:

لوح تندیس را قرار نیست درون قبرم ببرم

مربی سابق تیم فوتبال نفت تهران گفت: قرار نیست لوح تقدیر باشگاه نفت تهران را با خود درون قبرم ببرم و امروز آن را تحویل می‌دهم.
کد خبر : ۱۹۰۴۷۴
صراط: مربی سابق تیم فوتبال نفت تهران گفت: قرار نیست لوح تقدیر باشگاه نفت تهران را با خود درون قبرم ببرم و امروز آن را تحویل می‌دهم.

ناصر فریادشیران در مورد حواشی اخیر و دریافت جایزه نفت تهران توسط او در مراسم برترین‌های لیگ برتر گفت: حضرت علی می‌گوید با صریح‌ترین لهجه حقیقت را بیان کنیدحتی اگر به زیانتان تمام شود من اعتقاداتی دارم و در جامعه ورزش و فوتبال همه خانواده فریادشیران را می‌شناسم و به دنبال فوتبال پاک و بحث سالم‌سازی هستم.

وی افزود: در این مدت صحبت‌هایی صورت گرفته که لازم است مطالبی را بیان کنم. 4 نفر در هیات مدیره نفت تهران هستند که متاسفانه تنها یک نفر شرکت نفتی است. اولین نفر آل‌اسحاق است. دوم حسین شهریاری است او چند شغل دارد و رئیس هیات مدیره ایندامین است. او نمی‌تواند طبق قانون با داشتن این شغل جزو هیات مدیره نفت تهران شود. سوم زارع‌هنزکی است که او اصلا نمی‌شناسم از کجا آمده و چه سنخیتی با نفت تهران دارد. او به خاطر دوستی با قلعه‌باغی در نفت تهران آمد و حقوق دریافت می‌کرد. آل ‌اسحاق آدم بدی نیست اما شرایطی به وجود آمده که او هم دشمن من شده نفر چهارم هم آن فردی است که همه او را می‌شناسند و اصلی‌ترین دشمن من است.

فریادشیران تاکید کرد: می‌خواهم جشنی بگیرم برای یادآوری سالگرد مبارزه با انتقال باشگاه نفت تهران به اراک در زمان علی آبادی و میرکاظمی در نفت تهران بودم. آنها می‌خواستند تیم را کادوپیچ کنند و به استان مرکزی بفرستند. 5 ماه زندگیم را تعطیل کردم و بحث انتقال را پیگیری کردم.

مربی سابق نفت تهران در ادامه تاکید کرد: سه سال سرمربی نفت تهران بودم که طی آن دو بار تیم را قهرمان کردم متاسفانه بعد از اینکه محمد علیپور سال گذشته از نفت تهران جدا شد این تیم با مشکلات فراوانی روبه‌رو شده است. علیپور نقش کلیدی در این باشگاه دارد و بعد از رفتن نعمت‌اللهی تمام کارهای باشگاه زیر نظر او انجام می‌شد. دیدید که او امسال از باشگاه رفت و این تیم نتوانست بازیکنانی مثل احمد آل‌نعمه، رضا نوروزی، رسول نویدکیا و وریا غفوری را حفظ کند. اگر علیپور بود آنها با دریافت قیمت کمتر در نفت تهران می‌ماندند. نفت را قهرمان لیگ دسته یک تهران کردم و به لیگ دسته سوم آمدیم و سپس راهی لیگ دسته دو شدیم برای حل مشکلات باشگاه و اینکه بیشتر کنار تیم باشم خودم را بازنشست کردم. اگر الان نفت تهران در رتبه صد قرار دارد فریاد شیران و دوستانش او را تا رتبه 50 رساندند سپس نفت ت هران راهی لیگ برتر شد و حسین فرکی و میرشیبانی کمک کردند و به تیم برگشتم بعد از 8-7 هفته حضور در لیگ برتر بحث انتقال آغاز شد که ما تلاش کردیم این انتقال انجام نشود و به همراه دوستان رسانه و زحمات عادل فردوسی‌پور مانع انجام این کار شدیم. در زمانی که خیلی‌ها می‌ترسیدند صحبت کنند با شجاعت و جسارت یک ایرانی حرف زدم و با نابودگر ورزش محمد علی‌آبادی و دوستانش که تلاش می‌کردند نفت را با لابی به شهر دیگری ببرند مبارزه کردم.

فریاد شیران در ادامه تاکید کرد: قنبرزاده با دست‌خط خودش زمانی که صعود تیم به لیگ برتر قطعی شده بود در ذیل نامه‌ای نوشته بود؛ انتقال نفت تهران موثر و مفید است و این نامه در اختیارمان قرار دارد. آنها من را با مشکلات زیادی روبه‌رو کردند و در یک سال و نیم حضورم  در باشگاه با من قرارداد رسمی نبستند. غلامحسین اشرفی رئیس دفتر آقای قلعه‌باغی وقتی قرارداد من را می‌نویسند می‌گوید ناصر فریادشیران و بهرام میرشیبانی آن زمان که این حرف زده شد ما به هتل رفته بودیم و در اردوی قبل از بازی مقابل ملوان بودیم آن فردی که دشمن درجه یک من است و دائم علیه من صحبت می‌کند به هتل آمد و گفت: اگر جای تو باشم به خاطر این صحبتی که انجام شده همین الان از اشرفی شکایت می‌کنم. او چون زورش به اشرفی نمی‌رسید قصد داشت از این طریق با او مقابله کند.

وی افزود: به دلیل اینکه به من تهمت بسیار بدی زده شده بود این مسئله را پیگیری کردم و متوجه شدم چنین حرفی را علیه من زدند. علیپور اعلام کرد این افراد که این موضوع را به گوش تو رساندند اگر لازم باشد به دادگاه نمی‌آیند اما من این کار را انجام می‌دهم به تو پیشنهاد می‌کنم که از شکایت منصرف بشو و به این حرف‌ها اهمیت نده وقتی شکایت کردند از سوی افراد مختلفی با من تماس گرفته شد و گفتم از شکایت خود انصراف می‌دهم اما مدیری که دوست ندارم نامش را ببرم این موضوع را به من اعلام کرده بود و باید از حق خودم دفاع می‌کردم. در نهایت دادگاه برگزار شد و آن افراد نمی‌خواستند برای شهادت به آنجا بیایند.  من در نفت تهران تمام تلاشم را انجام می‌دادم و علیه بسیاری از تصمیمات مبارزه کردم. زمانی که می‌خواستم تیم را به شهرستان دیگری انتقال دهم با شدت تمام با این مسئله مبارزه کردم و اعتقاد داشتم نفت تهران برای بچه‌های پا برهنه تهرانی است.

وی با اشاره به مسائل حاشیه‌ای که در مراسم انتخاب بهترین‌های فوتبال ایران اتفاق افتاده است خاطرنشان کرد: من که 35 سال پدرم در شرکت نفت بوده و خودم سال‌ها در این شرکت کار کردم و مربی نفت تهران بودم شرکت نفتی نیستم و افراد دیگر را نفتی می‌دانند. در جلسه تقدیر از برترین‌های لیگ سیزدهم پرویز مظلومی، محمد خروطی و حسین فرکی و بسیاری از پیشکسوتان دیگر شاهد بودیم که هیچ احدی در باشگاه نفت در آنجا حضور نداشت. بابازاده هم با آن سن و سال و سابقه رسانه‌ای که پیش از این دوست من بود وادار به دروغ شده است و مدیران این باشگاه از بالا به او فشار آوردند همانطور که احمد ابراهیمی علیه من مصاحبه‌ای را انجام داد. البته به خاطر موی سفید و سابقه سنی ابراهیمی پاسخ او را نمی‌دهم.

مربی سابق نفت تهران تصریح کرد: آقای قنبرزاده؛ من همان کسی هستم که برای اولین بار شما را به تلویزیون جام جم بردم، حالا من غریبه هستم و بابازاده و ابراهیمی نفتی شده‌اند؟! باتوجه به اینکه به خاطر مدیریت ضعیف هیچ کسی در برج میلاد حضور نداشت وقتی دیدند هیچ فردی از نفت تهران حضور ندارند من را صدا زدند. بابازاده زمان اهدای جایزه در سالن حضور نداشت. فیلم این جلسه موجود است و می‌ توانیم آن را مشاهده کنیم. سه بار توسط مجری من را صدا زدند که در بار اول این مسئله را نشنیدم و مظلومی و خروطی به من اعلام کردند این جایزه حق توست و به زور بالا رفتم. پس از آن بابازاده 4 بار با من تماس گرفت که به خاطر فضای سالن متوجه نمی‌شدم او می‌گفت قنبرزاده به او اصرار زیادی می‌کند و بارها تماس گرفته که چرا شما بالا رفتید نمی‌دانم او چه مشکلی با شما دارد.

وی افزود: بعد از گرفتن جایزه قنبرزاده فقط به وزیر ورزش زنگ نزد او با مهدی تاج،‌ علی کفاشیان و ... تماس گرفت تا مانع از رفتن من به روی سن برای گرفتن عکس یادگاری شود. حتی در پایان یکی از اعضای حراست پیش من آمد و گفت: اعلام شده که شما نباید روی سن بروید من هم در پاسخ اعلام کردم شما حق ایستادن در این مکان را ندارید و از مقابل من کنار بروید. باید به قنبرزاده بگویم این تندیس هیچ ارزشی ندارد و او نباید اینقدر حسادت داشته باشد. زمانی که او خوزستان بود من در نفت تهران حضور داشتم و برای موفقیت این باشگاه تلاش می‌کردم . بعد از این مراسم خیلی‌ها با من تماس گرفتند و گفتند اینکه شما رفتید جایزه را گرفتید کار خدا بوده است و به خاطر آن است که در این مدت جو بدی را علیه شما به راه انداخته بودند.

فریاد شیران تصریح کرد: قنبرزاده که می‌گوید باشگاه نفت درآمدزایی داشته است آیا به این مسئله هم اشاره می‌کند که یعقوب کریمی را با قرارداد کمی از استقلال به نفت تهران آورده و دو سال به او صد میلیون تومان پول دادند سپس با قرارداد یک میلیارد و 450 میلیون تومان او را به سپاهان فرستادم که 850 میلیون تومان به حساب نفت تهران رفت. از ایمان موسوی‌ها و علیرضا بیرانوندها آیا صحبتی می‌کنید ؟ این بازیکنان را ما به نفت تهران آوردیم.

وی در پایان گفت: امروز با نعمت‌اللهی تماس گرفتم و با او هماهنگ کردم که طی امروز یا فردا این جایزه این هدیه ارزشمند را پیش او بفرستم من نمی‌خواهم این لوح را درون قبر خود ببرم این لوح برای بزرگانی مثل پرویز دهداری، حمید شیرزادگان، عارف سیدعلیخانی و تمام مربیان و بازیکنان نفت تهران در گذشته است و امیدوارم ارزش کار آنها را بدانیم.
منبع: فارس