۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۳

واکنش مدیرعامل ایرانسل به افزایش تعرفه‌ها

مدیرعامل ایرانسل گفت: در مجموع از میان 12 آیتمی که برای تعرفه‌ سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری وجود دارد، در 10 زمینه تعرفه‌ای پایین‌تر از همراه اول داریم و تنها در یک بخش معادل آنها بوده و در یک آیتم بالاتر هستیم. چرا رسانه‌ها این موارد را مقایسه نمی‌کنند؟
کد خبر : ۱۹۰۵۵۹

صراط: علیرضا قلمبر دزفولی امروز در حاشیه اعطای مجوز نسل 3 و 4 به ایرانسل در جمع خبرنگاران در واکنش به انتشار اخبار افزایش تعرفه مکالمات و پیامک ایرانسل، اظهار داشت: در میان 70 تا 80 میلیون نفر جمعیت ایران حدود 100 نفر خبرنگار این حوزه هستند و مردم و مسئولان به خبرنگاران و رسانه‌های آنها اعتماد کرده‌اند و باید اطلاع‌رسانی به شکل درست صورت بگیرد.

مدیرعامل ایرانسل افزود: چرا وقتی صحبت از افزایش تعرفه می شود، به این مطلب که ایرانسل کاهش نیز در تعرفه‌های خود داشته‌ اشاره نمی شود؟ اکنون در سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل تعرفه 499 ریال است که پایین‌ترین تعرفه کشور است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه تعداد از مشترکان ایرانسل سیم‌کارت دائمی دارند؟ گفت: اینکه چه تعداد دائمی هستند مهم نیست؛ تمام مشترکان ایرانسل می‌توانند به مشترک سیم‌کارت‌های دائمی تبدیل شوند و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

دزفولی ادامه داد: در قیمت های جدید ایرانسل تعرفه‌های پیام چند رسانه‌ای از 32 تومان به 199 ریال کاهش یافته در حالی که برخی اپراتورها این سرویس را با قیمت 100 تومان ارائه می‌کنند. علاوه بر این تعرفه تماس از سیم‌کارت اعتباری ایرانسل به تلفن ثابت کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: در مجموع از میان 12 آیتمی که برای تعرفه‌ سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری وجود دارد (پیامک، تماس درون و برون شبکه‌ای و پیام چند رسانه‌ای)، در 10 زمینه تعرفه‌ای پایین‌تر از همراه اول داریم و تنها در یک بخش معادل آنها بوده و در یک آیتم بالاتریم. چرا رسانه‌ها این موارد را مقایسه نمی‌کنند؟

وی در برابر سوال دیگر مبنی بر اینکه معیار تغییر تعرفه‌ها مقایسه آن با تعرفه اپراتور دیگر نیست، گفت: اگر شما می‌خواهید تعرفه‌های ما را با خودمان مقایسه کنید باید این را هم بگوییم که در مواردی تعرفه‌های ما کاهش پیدا کرده نه این‌که القاء کنیم که تعرفه‌ها گران شده است. این برخوردی است که ظرف دو هفته گذشته صورت گرفته و در موارد متعدد رسانه‌ها به جای پرداختن به آنالیز تعرفه‌ها با جوسازی تلاش کرده‌اند به گونه‌ای اطلاع‌رسانی کنند که القاء شود تعرفه‌ها گران شده است به هرصورت ما حاضریم در یک فضای مناسب بگوییم که تعرفه‌ها در چه مواردی افزایش و در چه مواردی کاهش پیدا کرده است.

وی در برابر این گفته خبرنگار ما که ملاک رسانه ها نفع مشترک است و تغییرات تعرفه را نسبت به سود مشترک می سنجند، نه مقایسه با اپراتورهای دیگر، گفت: مگر نه این است که ما و شما به دنبال منافع مشترک هستیم؟ پس چرا درباره‌ی طرح‌هایی مانند جزیره هوشمند اطلاع‌رسانی نمی‌کنید؟ در این طرح در برخی ساعات مشترک تعرفه‌ای معادل هفت تومان می‌پردازد. اما اکنون شما اگر مقایسه کنید می بینید که در مجموع جوی منفی ایجاد می‌کنید.

دزفولی ادامه داد: تعرفه‌های‌ ایرانسل همچنان به مراتب پایین‌تر از تعرفه اپراتورهای دیگر است و ایرانسل در تمام مدت فعالیت خود کاملا شفاف عمل کرده است. علاوه بر این تعرفه‌های خود را هم قبل از موعد به سازمان تنظیم مقررات اعلام کرده و آنها را روی سایت خود هم قرار داده بودیم. حتی ما برای تمام مشترکین پیام کوتاه هم ارسال کردیم در صورتی که هیچ اپراتور دیگری این کار را نمی‌کند.

مدیرعامل ایرانسل در برابر سوال دیگر مبنی بر اینکه مشترکان ایرانسل اعلام می کنند که چنین پیامکی دریافت نکرده‌اند، گفت: متن و آمار ارسال این پیامک ها موجود است و از طریق روابط عمومی ایرانسل در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: طی سال‌های گذشته عادت بد ایرانسل این بوده که هیچ موضوعی را از مشترکان خود پنهان نکرده و کاملا شفاف عمل می‌کند. همچنان که برای مشترکان بلافاصله پس از پایان تماس پیامک هزینه مکالمه را ارسال می‌کنیم تا خود مشترک مساله را بداند، چرا که اصلا این را ارزش نمی‌دانیم که با مخفی‌کاری کاهش یا افزایش تعرفه‌ها را در معرض دید مشترک قرار ندهیم.

*اعلام آمادگی ایرانسل برای ارائه دو نسل 3 و 4 از شهریورماه

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود هم به ارائه‌ی توضیحاتی درباره‌ی واگذاری مجوز ارائه‌ خدمات نسل‌های بالاتر پرداخت و گفت: فعلا برنامه‌ای برای تغییر تعرفه نداریم و مشترکان ایرانسل از زمان ارائه‌ نسل سه می‌توانند با همان سیم‌کارت و تعرفه‌های قدیمی خود از این خدمات استفاده کنند.

مدیر عامل ایرانسل درباره‌ ارائه خدمات نسل چهار عنوان کرد: تجهیزات نسل سه و چهار را به طور همزمان فراهم کرده‌ایم و آمادگی داریم که در هر موردی که سازمان تنظیم مقررات مجوز دهد نسل چهار هم ارائه کنیم حتی اگر این سازمان اجازه بدهد می‌توانیم پایلوت‌ها را به طور همزمان اجرا کرده و از ابتدای شهریورماه هر دو نسل را با هم ارائه کنیم.

*ایرانسل: اصلا بدهی نداریم

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: ایرانسل هیچ‌ بدهی ندارد اما طلب‌های زیادی دارد.

دزفولی در خصوص بدهی مخابرات به ایرانسل گفت: تا پایان سال 1392، 711 میلیارد تومان بدهی در این حوزه وجود داشت که مخابرات 570 میلیارد تومان آن را قبول داشت اما در جلسات متعددی که در سازمان تنظیم مقررات برگزار شد قرار بر آن شد که بدهی ایرانسل تا تاریخ 31 خرداد‌ماه پرداخت شود و در غیر این صورت مشمول جریمه شود اکنون هم گویا این اتفاق افتاده و از این رقم 70 میلیارد تومان در تاریخ 21 تیرماه برای ما واریز شده است.

منبع: فارس