۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۲

اعدام دسته‌جمعی ایزدی‌ها توسط داعش +تصاویر

بیشتر ساکنان شهر سنجار، کُرد و پیرو آیین ایزدی هستند و تروریست‌های تکفیری اعلام کردند که ایزدی‌هایی را که به مذهب تندگرایی داعشی‌ها وارد نشوند، قتل عام می‌کنند.
کد خبر : ۱۹۰۶۳۵
صراط: آخرین خبر‌ها از شمال عراق حاکی است نیروهای پیشمرگ کردستان عراق با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش عراق موفق به پیشروی به سمت مناطق سنجار و ربیعه و به دست گرفتن کنترل این مناطق شدند.

فرماندهی ارتش عراق اعلام کرد: هواپیماهای این کشور تجمعات افراد گروهک تروریستی داعش را در سنجار بمباران کرده‌اند و چند کاروان پشتیبانی این گروهک را نیز که از سوریه عازم مناطق عراقی بود هدف قرار دادند.

یک منبع آگاه در استان نینوا روز سه شنبه از درگیری‌های شدید بین نیروهای پیشمرگ کرد با عناصر تروریستی داعش در منطقه بعشیقه در شرق موصل خبر داد.

این منبع آگاه گفت: درگیری‌های شدید بین نیروهای پیشمرگ و با عناصر داعش در بعشقیه در ۲۰ کیلومتری شرق موصل از نیمه شب گذشته آغاز شد و همچنان ادامه دارد و طرفین درگیر از سلاح‌های سبک، نیمه سنگین، سنگین استفاده می‌کنند.

بیشتر ساکنان شهر سنجار، کُرد و پیرو آیین ایزدی هستند و تروریست‌های تکفیری داعش دست به اعدام می‌دانی تعدادی از آنان زده‌اند که منابع خبری اعلام کردند ۷۲ ایزدی توسط نیروهای داعش کشته شده‌اند.

سازمان ملل متحد نیز روز سه شنبه اعلام کرده است ده‌ها هزار نفر که از حملات روز یکشنبه داعش به شهر سنجار در شمال عراق گریخته‌اند اکنون در محاصره این تروریست‌ها هستند.

در گزارش سازمان ملل متحد آمده است، تعداد آوارگان در منطقه سنجار نامعلوم است ولی گزارش‌ها نشان می‌دهد، حدود ۵۰ تا ۵۳ هزار نفر در ۹ منطقه آواره شده‌اند و افراد مسلح سازمان دولت اسلامی آن‌ها را محاصره کرده‌اند.

تاکنون ۴۰ کودک از اقلیت ایزدی به علت کمبود آب و دیگر نیازهای اساسی جان خود را از دست داده‌اند.

اعدام دسته‌جمعی ایزدی‌ها توسط داعش +تصاویر

اعدام دسته‌جمعی ایزدی‌ها توسط داعش +تصاویر

اعدام دسته‌جمعی ایزدی‌ها توسط داعش +تصاویر


منبع: ابنا