۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰

ویروس ابولا به عربستان رسید

وزارت بهداشت عربستان اعلام کرد که یک شهروند سعودی مشکوک به ابتلا به ویروس مرگبار ابولا را شناسایی و بستری کرده است.
کد خبر : ۱۹۰۶۵۷
صراط: وزارت بهداشت عربستان اعلام کرد که یک شهروند سعودی مشکوک به ابتلا به ویروس ابولا را شناسایی و بستری کرده است.

در بیانیه وزارت بهداشت سعودی آمده است:یکشنبه گذشته یک شهروند 40 ساله سعودی که از سفر کاری خود در ماه مبارک رمضان به سیرالئون بازگشته بود با علائمی مشابه علائم بیماری ابولا شناسایی شد و به همین دلیل وزارت بهداشت تدابیری را اتخاذ کرده تا مطمئن شود که این فرد به ویروس ابولا مبتلا نباشد.

در بیانیه وزارت بهداشت آمده که شهروند سعودی حالش وخیم است و تحت آزمایشهای ویژه قرار دارد تا معلوم شود که آیا به نوعی از ویروس تب خونریزی دهنده ابولا آلوده است یا خیر.

این بیمار در بیمارستانی تخصصی وابسته به وزارت بهداشت در جده در قرنطینه است.

عربستان سعودی از ماه آوریل گذشته در اقدامی پیشگیرانه از صدور روادید عمره مفرده و حج تمتمع برای مسافرانی از سه کشور سیرالئون، لیبریا و جمهوری گینه که کشورشان با شیوع ویروس بیماری ابولا روبرو است خودداری کرد.

بر اساس آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت، ویروس ابولا در کشورهای غرب آفریقا جان 887 نفر را گرفته است. از این تعداد 358 نفر در گینه، 255 نفر در لیبریا، 273 در سیرالئون و یک نفر در نیجریه به این بیمار مبتلا شده اند.

بر همین اساس محمد آل حمود، کاردار سفارت عربستان در کوناکری، پایتخت گینه خبر داد سفارت عربستان صدور روادید حج واجب برای هفت هزار و 200 تن از مسلمانان گینه، سیرالئون و لیبریا را به حال تعلیق درآورده است تا در صورتی که آنها مدرک مورد تایید وزارت بهداشت جهانی مبنی بر عدم آلودگی به ویروس ابولا داشته باشند برای آنها روادید صادر شود.

این در شرایطی است که شیوع بیماری کورونا در عربستان سعودی باعث کشته شدن بیش از 300 نفر در عربستان شده بود و مقامات سعودی تلاش زیادی برای مقابله با این بیماری کرده‌اند.
منبع: فارس