۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸
چرایی انتقال دژاگه و قوچان ژاد به لیگ‌های عربی

کی‌روش دستور خروج از اروپا را صادر کرد؟

خروج دژاگه و قوچان نژاد از لیگ‌های اروپایی که به نظر می‌رسید تا سال های سال، نمایندگان ثابت ایران در اروپا باشند بار دیگر بازار شایعات را داغ کرد.
کد خبر : ۱۹۰۷۴۵
گروه ورزشی صراط - بعد از پایان جام جهانی فوتبال در برزیل، نه تنها هیچ بازیکنی از تیم ملی کشورمان راهی تیم های اروپایی نشد، بلکه دو بازیکن مطرح ملی پوش ایران که در تیم های اروپایی رشد کرده بودند نیز جذب لیگ های عربی شدند.

به گزارش گروه ورزشی صراط، انتقال اشکان دژاگه به العربی قطر و رضا قوچان نژاد به الکویت خوشایند بسیاری از فوتبالدوستان کشور نبود اما به نظر می رسد رقم های نجومی پیشنهادی از سوی تیم های عربی حتی باشگاه ها اروپایی را نیز به وسوسه انداخت تا نتیجه آن خروج دو نماینده کشورمان از فوتبال باشگاهی انگلیس باشد.

در این میان تنها جواد نکونام به تیم سابقش اوساسونا بازگشته که البته با توجه به سقوط اوساسونا به دسته پایین تر و نیز نوع خاص ارتباطات نکونام با مسئولان باشگاه مذکور، پیشرفت خاصی به شمار نمی آید.

از میان دیگر ملی پوشان کشورمان شاید تنها مهرداد پولادی و خسرو حیدری مشتری ثابت اروپایی داشتند که تکلیف پولادی هنوز مشخص نشده و حیدری هم تمدید با استقلال را به دسته دوم آلمان ترجیح داده است. حتی مسعود شجاعی هم هنوز تیم جدیدش را انتخاب نکرده و هرچند ناچیز، اما احتمال دارد او نیز سر از تیم های عربی درآورد.

بی تردید عمده ترین دلیل ناکامی ملی پوشان کشورمان در راهیابی به لیگ های معتبر علیرغم انجام دست کم دو بازی تاکتیکی و قابل قبول در جام جهانی، سن بالای بازیکنان اصلی تیم ملی است.

بیشتر بازیکنان ثابت تیم ملی در جام جهانی بیش از سی سال سن داشتند و تیم های اروپایی حساب چندانی روی چنین بازیکنانی باز نمی کنند.

با این وجود، خروج دژاگه و قوچان نژاد از لیگ های اروپایی که به نظر می رسید تا سال های سال، نمایندگان ثابت ایران در اروپا باشند بار دیگر بازار شایعات را داغ کرد.

گفته می شود کارلوس کی روش در این انتقال ها بی تاثیر نبوده است. بر این اساس، از آنجا که مسابقات جام ملتهای آسیا در سال آینده برگزار خواهد شد و برنامه تلیگ های اروپایی چندان با تمرینات تیم ملی کشورمان هماهنگ نیست، ترجیح کی روش حضور ملی پوشان در لیگ های آسیایی است.

اگر این فرض صحیح باشد این برای چندمین بار است که سرنوشت و آینده فوتبال کشور فدای اهداف کوتاه مدت کی روش شده است. او پیش از این نیز، در خروج بازیکنان از لیگ کشور و حضور در لیگ های عربی و یا بازی نکردن در لیگ داخلی – از جمله با بهانه هایی مانند مصدومیت خودساخته - متهم شده بود . ضمن آنکه داستان تغییر برنامه های لیگ، پایان زودهنگام لیگ برتر در فصل گذشته، تلاش برای تعطیلی جام حذفی نیز همچنان در سیاهه اتهامت او قرار دارد.

با این وضعیت، اگر کی روش در آخرین لحظات از ماندن در ایران منصرف شود تکلیف انتقال های ناخوشایند فوتبال کشور چیست؟
نظرات بینندگان
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
۱۵
۰
چه ربطی داره به کیروش ؟
وقتی بازیکن ما میتونه 5-4 برابر پولی که از باشگاههای دسته 4-3 اروپا میگیره از لیگ قطر و امارات بگیره مگه عقلش کمه؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
۸
۱
با عقل جور در نمي آيد كه دو بازيكن كاملا"‌ حرفه اي ما اينطور سرنوشت خود را دست كي روش سپرده باشند .
رضا شاهرودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳
۱۰
۲
اصل موضوع را نمیدانم ولی هر چه باشد نتیجه گیری بی شرمانه ای بود