۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰
رهبری مردم ایران تنها برازنده آیت‌الله ‌خامنه‌ای است

خاتمی: فتنه‌گران به دامان اسلام بازگردند

کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان عملکرد رهبری را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و هیچ نقطه ضعفی نیافته است‌ و قاطعانه می‌توان ادعا کرد لباس رهبری مردم ایران تنها زیبنده آیت‌الله خامنه‌ای است.
کد خبر : ۱۹۰۷۷۸
صراط: نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان عملکرد رهبری را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و هیچ نقطه ضعفی نیافته است‌ و قاطعانه می‌توان ادعا کرد لباس رهبری مردم ایران تنها زیبنده آیت‌الله خامنه‌ای است.

آیت‌الله سید احمد خاتمی بعد از ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز و در پاسخ به سئوالات دانشجویان با بیان اینکه برخی با اصل و برخی با شخص ولایت فقیه مشکل دارند و هر کسی تحلیل جداگانه‌ای ارائه می‌دهد، اظهار کرد: در طول چهار دوره عمر مجلس خبرگان این نهاد به وظایف خود به نحو احسن عمل کرده و برخی می‌گویند به وظایف نظارتی خود به طور کامل عمل نکرده است چرا که نظارت را به معنی مچ‌گیری می‌دانند.

وی افزود: کسی که عملکرد خوب و حتی بیش از انتظاری هم داشته است چرا باید بگوییم خوب عمل نکرده است؛ کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان عملکرد رهبری را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و هیچ نقطه ضعفی نیافته است؛ بلکه به ضرس قاطع می‌توان ادعا کرد لباس ولایت و رهبری مردم ایران تنها برازنده آیت‌الله العظمی خامنه‌ای است.

انتخابات دوره پنجم مجلس خبرگان اسفند ماه سال 94 برگزار می‌شود

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتخابات دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری اسفند ماه سال 94 همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود، گفت: گروه‌های مختلفی در تلاشند کرسی‌های خبرگان و مجلس را بگیرند و معنی دموکراسی همین است؛ اما از تلاش دیگران رنجیده خاطر نیستیم بلکه انتظار داریم گروه های ولایی فعالیت بیشتری داشته باشند.

خاتمی اضافه کرد: هر فردی در این کشور حق دارد در عرصه خبرگان رهبری صاحب نظر و ایده باشد و این جای نگرانی نیست بلکه نگرانی ما از این جهت است که ولایی‌ها تلاش و اهتمام مورد انتظار را نداشته باشند.

اگر فتنه‌گران توبه کنند رافت نظام شامل حال آنها می‌شود

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد فتنه 88 گفت: اگر این فتنه را به درستی بررسی کنیم متوجه وجود دو اردوگاه می‌شویم اردوگاه اول متعلق به آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس، سلطنت‌طلب‌ها، منافقان، رقاص‌ها و رقاصه‌هاست و اردوگاه دوم هم مردم هستند و آنهایی که در 9 دی ماه شعار "این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده" را سر دادند.

وی افزود: در زمان شورش و آتش‌افروزی فتنه‌گران رهبری از جمهوریت نظام دفاع کردند؛ بنده در حوادث پس از انتخابات 88 در کنار آقا بودم و احساس می‌کردم ایشان سردار تنها هستند و افتخار می‌کنم که در برابر فتنه در کنار ایشان بودم.

خاتمی اذعان داشت: طی سخنرانی که داشتم عرض کردم افراد و به خصوص جوانانی که بازی خورده‌اند بازگردند و علیه ایشان پرونده درست نشود تا مورد رافت و عطوفت نظام اسلامی قرار گیرند؛ چرا که چنین ایستادگی فتنه گران در برابر نظام چیزی جز محاربه که حکمش اعدام است نیست.

وی اضافه کرد: به هر حال در مورد فتنه‌گران تنها یک راه به مصلحت است و آن اینکه اعتراف کنند بیراهه رفتیم و به دامان اسلام بازگردند که در این صورت خیلی چیزها عوض می‌شود.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: ما اصرار نداریم یکی تا ابد مهر فتنه‌گر روی پیشانی‌اش باقی بماند و اگر این دسته و به خصوص جوانان فریب‌خورده به خطای خود اعتراف کرده و تسلیم نظام شوند رافت نظام شامل حال آنها خواهد شد.
منبع: فارس