۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
تجاوز صهیونیست‌ها دوباره آغاز شد

اوضاع در نوار غزه پس از پایان آتش‌بس

گزارش‌های خبری از حملات تازه رژیم صهیونیستی به شمال نوار غزه اندکی پس از پایان آتش بس خبر می‌دهند. این در حالی است که المیادین گزارش داده آرامش میان دوطرف بدون توافق برای آتش‌بس ادامه خواهد یافت.
کد خبر : ۱۹۰۸۰۲
"گروه سیاسی صراط" - گزارش‌های خبری از حملات تازه رژیم صهیونیستی به شمال نوار غزه اندکی پس از پایان آتش بس خبر می‌دهند.

از طرفی تلویزیون الجدید اعلام کرد که سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین شهرک صهیونیست نشین عسقلان را با سه موشک گراد هدف قرار داد.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از منابع ارتش رژیم صهیونیستی از شلیک دست‌کم پنج موشک از نوار غزه به سوی فلسطین اشغالی خبر داد.

قاهره تمدید غیر رسمی آتش بس را خواستار شد

همزمان با پایان رسیدن مهلت سه روزه آتش بس در غزه، قاهره تمدید غیر رسمی آتش بس در غزه به مدت 72 ساعت دیگر را خواستار شد.

تلویزیون المیادین در خبری فوری اعلام کرد: قاهره توقف درگیری‌ها در غزه به مدت 72 ساعت دیگر بدون تمدید رسمی آتش بس را خواستار شد.

مذاکره کنندگان فلسطینی در قاهره با هیئت مذاکره کننده رژیم صهیونیستی به توافق نرسیدند. علت ناکامی مذاکرات قاهره زیاده خواهی دشمن صهیونیستی اعلام شده است.

مهلت رسمی سه روزه آتش در غزه صبح امروز ساعت هشت به وقت محلی (09:30-تهران) به پایان رسید.

تلویزیون المیادین همزمان با به پایان رسیدن مهلت آتش بس در غزه از به صدا در آمدن صدای آژیر در شهرک‌های صهیونیست نشین همجوار نوار غزه خبر داد.

پایگاه خبری «روترنت» از تعطیلی همه پروازها در فرودگاه «بن گوریون» واقع در سرزمین‌های فلسطین اشغالی خبر داد.

در همین «سامی بو زهری» سخنگوی رسمی جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد: گردان‌های مقاومت با تمدید آتش بس در غزه مخالفت کردند ولی مذاکرات همچنان در جریان است.

در حالی که رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شلیک راکت از نوار غزه به سوی شهرک صهیونیست نشین اشکول شده بودند، تلویزیون الجدید اعلام کرد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شلیک راکت به سوی فلسطین اشغالی قبل از اتمام مهلت آتش بس را تکذیب کرد.

«ابو عبیده» سخنگوی گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شب گذشته از آمادگی گردان‌های مقاومت اسلامی برای از سرگیری عملیات رویارویی با دشمن صهیونیستی در نواز غزه خبر داده بود.

ادامه آرامش بدون توافق آتش بس

با وجود عدم توافق برای تمدید آتش بس، خبرنگار شبکه خبری المیادین در مصر گزارش داده است که مقاومت و اسرائیل به توافق برای آتش بس دست نیافته‌اند اما آرامش میان دوطرف بدون توافق در این زمینه ادامه خواهد یافت.

مذاکرات آتش بس دائمی بین گروه‌های فلسطینی و اسرائیل با میانجیگری مصر در قاهره در حال انجام است.

طرف فلسطینی بر رفع محاصره کامل نوار غزه، بازگشایی بنادر و گذرگاهها در این مذاکرات تأکید دارد. طرف اسرائیلی نیز خلع سلاح گروه‌های مقاومت را شرط هرگونه آتش بس اعلام کرده است، در حالی  است که گروه‌های مقاومت سلاح فلسطین را خط قرمز خود در این مذاکرات اعلام کرده‌اند

از سوی دیگر ملت مقاوم فلسطین در نوار غزه بعد از شکست ارتش اسرائیل در این جنگ نابرابر یک ماهه به منظور تقدیر از رزمندگان مقاومت و با هدف تاکید بر لزوم اتحاد و وحدت ملت فلسطین در برابر دشمن صهیونیست در خیابان های غزه جشن پیروزی برگزار کردند.

طی یک ماه از تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه، 1886 نفر شهید و 9806 نفر زخمی شدند که بیشتر قربانیان کودکان، زنان و سالمندان بودند.

مردم غزه در این تجمع خواستار تحقق همه حقوق انسانی خود اعم از رفع محاصره غزه، آزادی اسرا، ایجاد بندر دریایی و فرودگاه و ایجاد گذرگاه امن بین غزه و کرانه باختری شدند.

برچسب ها: صراط غزه نتانیاهو