۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵

اسکلت "نوح"دوباره پیدا شد +عکس

اسکلتی موسوم به"نوح" که سالها پیش پیدا شده بود دوباره در انبار متروک موزه ای در فیلادلفیا پیدا شد.
کد خبر : ۱۹۰۹۷۵
صراط: اسکلتی موسوم به"نوح" که سالها پیش پیدا شده بود دوباره در انبار متروک موزه ای در فیلادلفیا پیدا شد.

باستان شناسان آمریکایی چند روز قبل طی بیانیه اعلام کردند که یک اسکلت "نادر" را که به مدت 84 سال در صندوقی در زیر زمین یکی از موزه های شهر فیلادلفیا نگهداری شده بود، پیدا کردند. این اسکلت "نادر" برای خیلی ها از آن جهت بحث برانگیز بود که باستانشناسان آمریکایی نام اسکلت حضرت "نوح" بر آن نهادند.

این اسکلت به مردی با عضلات قوی که دارای 1.78 سانتی متر قد بوده و تنها 50 سال عمر کرده، تعلق دارد. اما این انسان قبل از 6500 سال پیش در شهر باستانی "اور" در 16 کیلومتر شهر ناصریه واقع در جنوب عراق زندگی می کرد.

دانشمندان آمریکایی موزه باستان شناسی و انسان شناسی دانشگاه پنسیلوانیا، روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کردند، مدتی است که مستندات مربوط به این اسکلت ناپدید شده است. اسکلت "نوح" که اکنون توسط هیئت مشترک از دانشمندان بریتانیایی - آمریکایی مورد بررسی قرار می گیرد، در سال 1930 با هدف بررسی و مطالعه از عراق به موزه پنسیلوانیا انتقال داده شد اما از آن زمان بدون اینکه کسی از آن اطلاعی داشته باشد در صندوقی در زیر زمین یکی از موزه ها باقی مانده بود تا اینکه هفته گذشته به صورت تصادفی توسط هیئتی که مامورثبت اسناد و مدارک متعلق به تحقیقات "سر لئونارد وولین" باستانشناس بریتانیایی از مقبره پادشاهی شهر تاریخی "اور"، شده بودند، پیدا شد و سپس آن را به عنوان کشفی "نادر" و حائز اهمیت در تحقیقات علم انسان شناسی قلمداد کردند.

اسکلت موسوم به

در بیانیه دانشمندان آمریکایی آمده است که نامگذاری "نوح" بر این اسکلت به قرن گذشته بازمی گردد. باستانشناسان بریتانیایی در قرن گذشته این اسکلت را از زیر گل ولای مقبره ای به عمق 12 متری زیر زمین بیرون آوردند. گفته شده که عمر آن مقبره به 2500 قبل از میلاد مسیح باز می گردد و این جسد 2 هزار سال پیش از ساخت آن مقبره بزرگ نیز در آنجا دفن شده بود.


دانشمندان در توضیح هویت این اسکلت می گویند، تاریخ حادثه نوح 2 هزار سال قدیمتر از این اسکلت و دیگر اسکلت هایی است که تاکنون کشف شده است. اما گل و لای متراکم بر این اسکلت ها خبر از یک طوفانی شدید می دهد که 65 قرن پیش اتفاق افتاده است. اما به دلیل نبود امکانات پیشرفته علمی و پژوهشی در قرن 19 و اوایل قرن بیستم، باستان شناسان نتوانستند دقیقا این اسکلت ها را شناسایی کنند. اما در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی این امکان وجود دارد که از غذا و انواع بیماری که به آن مبتلا می شدند آگاه شوند.

اسکلتی که توسط باستان شناسان "نوح" نامگذاری شد، در سالهای 1929-1930 به همراه 48 جسد دیگر در عمق 60 متری ریر زمین در طبقه از گل و لای پیدا شد. باستان شناسان می گویند این طبقه گل ولای در اثر طوفانی شدید به وجود آمده بود. کارشناسان بریتانیایی این اسکلت را از عراق به لندن و سپس به فیلادلفیا منتقل کردند.

البته اصالت تعلق این اسکلت به نوح نبی تنها در حد ادعاست و اصلا ثابت نشده است و منشا این نامگذاری به باستان شناسان آمریکایی بر می گردد.
برچسب ها: صراط اسکلت حضرت نوح