۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲

نتانیاهو در حال نسل‌کشی آرام است

سندی که به امضای 525 نفر رسیده، در پی انتقادات روزافزون بین المللی بر سر بمباران بیرحمانه غزه صورت گرفته است. تجاوز چندین هفته ای رژیم صهیونیستی به غزه تا کنون به کشته و زخمی شدن نزدیک به 12 هزار غیرنظامی فلسطینی انجامیده است.
کد خبر : ۱۹۰۹۹۳
صراط: صدها ایتالیایی با امضا‌ء یک دادخواست اینترنتی اقدامات اسراییل در نوار غزه را به عنوان نسل کشی بی‌سرو‌صدای فلسطینی‌ها محکوم کرده و برگزاری یک دادگاه نورنبرگ دیگر برای این رژیم را خواستار شدند.

بنابر گزارش هاآرتص، این دادخواست توسط 525 ایتالیایی که اکثریت آن را مقام‌های علمی و دانشگاهی این کشور تشکیل می‌دهند، امضاء شده است. به گفته امضاء کنندگان این دادخواست آنها از وقایع غزه وحشت زده بوده و اسراییل را به دنبال کردن سیاست‌های استعماری و پاکسازی قومی فلسطینی‌ها محکوم کرده‌اند.

هدف این دادخواست این است که رژیم صهیونیستی را به دلیل جنایات جنگی و نسل‌کشی آرام مردم فلسطین با محاکمه‌ای بین المللی مانند دادگاه نورنبرگ مواجه کند. فعالان ایتالیایی بر این باورند که نه تنها ارتش و دولت اسراییل بلکه کل مردم آن، همدستان این رژیم و همچنین کسانی که در گذشته و آینده قابل پیش بینی دست به این جنایات می‌زنند را باید به خاطر به دادگاه کشاند.

این سند آنلاین همچنین آمریکا را به خاطر حمایت از رژیم صهیونیستی و اتحادیه اروپا برای به دلیل همدستی فعال یا غیر فعال در اقدامات این رژیم علیه مردم فلسطین مقصر می‌داند. امضاء‌ کنندگان دادخواست سازمان ملل متحد را نیز به دلیل ناتوانی در متوقف ساختن اعمال جنایتکارانه اسراییل متهم می‌کند. طبق گفته‌های این فعالان، رسانه‌های غربی نیز با وارونه جلوه دادن وقایع تلاش می‌کنند تجاوزات اسراییل به غزه را به عنوان دفاع متقابل توجیه کنند. 

این دادخواست که "ما متهم می‌کنیم" نام دارد، ابتدا در تارنمای علمی هیستوریا ماجیسترا منتشر شد، اما پس از همه‌گیر شدن در تارنمای روزنامه "ایل مانیفستو" نیز مجددا به انتشار رسید.
مجموعه دادگاه‌های معروف به نورنبرگ پس از جنگ جهانی دوم و به منظور رسیدگی به جنایات سران حزب نازی توسط متفقین بر پا شده بود.
این سند در حال حاضر به دلیل تشبیه رژیم صهیونیستی و آلمان نازی و خواست محاکمه آن، واکنش‌های شدیدی را برانگیخته است.
به گزارش هاآرتص، این درخواست توسط "آنجلو دئورسی"، استاد تاریخ در دانشگاه تورین و دستیار تعدادی از نشریات چپ تنظیم شده است.
نویسنده این سند گفته که او کاملا آگاه است که قیاس حزب نازی با رژیم صهیونیستی مقایسه‌ای تنش زا است. دئورسی قصد خود از این تشبیه را تکان دادن جامعه یهودی ایتالیا، که وی آن را سخنگوی دولت اسراییل می‌داند، اعلام کرده است.
انتشار این دادخواست در پی انتقادات روزافزون بین المللی بر سر عملیات اسراییل در نوار غزه صورت گرفته است. تجاوز چندین هفته‌ای رژیم صهیونیستی به غزه تا کنون به کشته شدن نزدیک به دو هزار غیرنظامی فلسطینی انجامیده است.

در همین رابطه ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین، گفته که اسراییل جنایات جنگی که در نوار غزه مرتکب شده باید در لاهه محاکمه شود.

در همین حال، بیل ون اسولد از سازمان دیده بان حقوق بشر نیز به خبرگزاری راشا تودی گفته که ارتش اسراییل باید به عنوان مجرم جنگی در محضر دادگاه بین المللی پاسخگو باشد.
احساسات ضد صهیونیستی در سراسر اروپا به شدت افزایش یافته و به کنیسه‌ها و سالن‌های یهودی حمله شده و اتباع یهودی تهدید به مرگ شده‌اند.

در ایتالیا، به عنوان مثال، شعارهای ضد یهودی در سراسر کشور منتشر شده است و تنها در رم پایتخت بیش از هفتاد پوستر و نوشته نفرت پراکن و صلیب‌های شکسته دیده شده است.
با توجه به مطالعه انجام شده توسط آژانس حقوق اساسی اتحادیه اروپا، این وضعیت باعث برقراری حالت امنیتی در جوامع یهودی سراسر اتحادیه اروپا شده است، در حالیکه تقریبا یک سوم از یهودیان به فکر مهاجرت افتاده‌اند.

***  اوباما به دلیل حمایت از رفتارهای رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینی‌ها مجرم جنگی است

"کرنل وست"، استاد و فعال سیاسی اعلام کرد با این استدلال که رییس جمهور آمریکا با حمایت از رژیم صهیونیستی و سیاست هواپیماهای بدون سرنشین در مرگ افراد بی گناه شریک است، باراک اوباما را جنایتکار جنگی خواند.

به گزارش تارنمای "تاکینگ پوینتز ممو"، این فعال سیاسی نظرات خود را در جریان تظاهراتی در هواداری از مردم فلسطین در واشنگتن دی سی ابراز داشت. وست سخنان خود با اشاره به وخامت اوضاع در غزه، که در آن بیش از دو هزار فلسطینی و بیش از ۶۰ صهیونیست کشته شده‌اند، و با انتقاد از تجاوزهای اسراییل در منطقه و در مقابل پارچه نوشته فلسطین آزاد آغاز کرد.

وست گفت: ارتباطی معناداری بین دروغگویی و جنایت، و میان دروغ و جنایت علیه بشریت وجود دارد. و آنچه که من می‌خواهم بگویم این است: باراک اوباما یک جنایتکار جنگی است به این دلیل که هواپیماهای بدون سرنشین او ۲۳۳ کودک بی گناه را کشته‌اند، و چون او را کشتار فلسطینی‌های بی گناه ساکن غزه و کرانه غربی را تسهیل می‌کند، و این امر در هر نقطه‌ای از جهان همین معنی را دارا است.

قبل از انتقاد از اوباما، وست همچنین گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، هم رده همتای آمریکایی خود است، و عنوان کرد هر کسی که اشغال و نابودی را برگزیند جنایتکار جنگی است.
به گفته وست، بنیامین نتانیاهو جنایتکار جنگی است، نه به این خاطر که یهودی است، بلکه به این دلیل که ترویج اشغال و نابودی را برگزیده است. این یک مسئله انسانی است.
اگر چه این فعال برجسته تظاهرات روز شنبه را تنفر از ضد یهودی گری خواند، گفت علت نیاز فلسطینی‌ها به توجه این است که انسانیت در شرکت‌های رسانه‌ای نادیده انگاشته می‌شود.

اگر فلسطینی‌ها نیز در قبال یهودیان مرتکب چنین اعمالی می شدند من در اینجا می‌بودم، چرا که این اعمال پذیرفتنی نبوده و ناعادلانه است. مسئله ما رنگ پوست و یا هویت قومی نیست، این امری اخلاقی است، امری روحانی با پیامدهای سیاسی. وی افزود، به همین دلیل مقاومت مردم منطقه ای تحت اشغال قابل توجیه است.

قابل ذکر است که وست پیشتر نیز اوباما را جنایتکار جنگی خوانده بود. در ماه مه سال ۲۰۱۳ میلادی، او به گاردین گفته بود که اگر در در جریان مبارزات انتخاباتی اوباما برای ریاست جمهوری حمایت کرده، پس از مشاهده سیاست های داخل و خارجی اوباما دچار سرخوردگی شده است.

وست می گوید: شما نمی توانید هر سه شنبه را با یک فهرست قتل آغاز کرده و به طور مستمر هواپیماهای بدون سرنشین حامل بمب خود را برای تکمیل فهرست اعزام کنید. شما ممکن است که یک یا دو بار این کار را انجام داده و بگویید من نباید مرتکب چنین عملی می شدم و باید دست از این اعمال بردارم. اما هنگامی که این کار را ماه به ماه و سال به سال انجام دهید نشان دهنده الگوی رفتاری شما است.

فکر می کنم شانس محاکمه باراک اوباما همچون یافتن برف در صحرای آفریقا است، اما من فکر می کنم او باید محاکمه شود و من چنان نظری در مورد جورج بوش نیز داشته ام. اینها جنایات جنگی است. ما در این عصر از نوعی بی تفاوتی نسبت به جنایتکاری و اعمال غیرانسانی فاجعه بار در قبال مردم کشورهای فقیر رنج می‌بریم.