۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۳

استفاده از روغن پالم در لرستان ممنوع شد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه استفاده از روغن پالم در همه فرآورده‌ها ممنوع شده است، گفت: شرکت‌ها تا پایان شهریور ماه فرصت دارند، نسبت به اصلاح سیستم تولید خود اقدام کنند.
کد خبر : ۱۹۱۳۰۰
صراط: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه استفاده از روغن پالم در همه فرآورده‌ها ممنوع شده است، گفت: شرکت‌ها تا پایان شهریور ماه فرصت دارند، نسبت به اصلاح سیستم تولید خود اقدام کنند.

بهرام دلفان عصر امروز در جلسه شورای سلامت استان لرستان در خرم‎آباد اظهار داشت: تاکنون چهار شرکت مجوزدار در استان لرستان از روغن پالم استفاده می‌کرده‌اند، اما از امروز به بعد دیگر از این روغن استفاده نمی‌‎کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: از امروز به بعد نباید هیچ‌‌گونه فراوری با این چربی تولید شود و شرکت‌های موجود تا پایان شهریور فرصت دارند، نسبت به اصلاح سیستم خود اقدام کنند.

این مسئول یادآور شد: روغن پالم در همه پنیر پیتزاها و پنیرهای پروسس، آنالوگ و یو.اف وجود دارد که قرار شده از این پس دیگر از این نوع چربی استفاده نشود.

وی گفت: از مردم لرستان درخواست داریم، این نوع چربی‌ها که در بستنی‌ها، خامه‌های گیاهی و شیرخشک‌ها و ...وجود دارد را استفاده نکنند.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط پالم لرستان