۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۳:۴۶

نظر صفارهرندی درباره اظهارات تند روحانی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از سخنان تند اخیر روحانی گفت: اعتدالی که رئیس‌جمهور از آن سخن می‌گفت این نبود.
کد خبر : ۱۹۱۴۱۴
صراط: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از سخنان تند اخیر روحانی گفت: اعتدالی که رئیس‌جمهور از آن سخن می‌گفت این نبود.
محمدحسین صفارهرندی در همایش خط امام(ره) در مشهد افزود: رئیس‌جمهور می‌تواند به جای سخنرانی‌های تند علیه منتقدان و تعابیر فحش‌گونه، بگوید که منظور ما از اعتدال این بوده و منظور شما این است، چرا که این طرز برخورد با منتقدان مناسب نیست.
وی تصریح کرد: اگر کسانی که شما به عنوان همکار دعوت کردید به آنها می‌گویید «به جهنم»، دیگر کسی کنارتان نمی‌نشیند و رئیس‌جمهور بداند اعتدال این بود که نظرات منتقدان را می‌شنید، نه اینکه یا گرم گرم باشد و یا در سرما و سرمای شدید.
صفارهرندی، اظهار کرد: رئیس‌جمهور دهه حاضر را دهه اعتدال نامگذاری کرده‌اند و سخنرانی‌های تند رئیس‌جمهور خطاب به منتقدان نشان می‌دهد که یا ادبیات مشکل دارد و یا اینکه مفهوم اعتدال از منظر ایشان با آنچه که اهل ادب می‌پندارند تفاوت دارد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با وزارت علوم، عنوان کرد: امروز نگرانی‌هایی که در زمینه وزارت علوم وجود دارد به شیوه مدیریتی این وزارتخانه باز می‌گردد و ما فکر می‌کنیم رشد علمی کشور با روند فعلی و اقدامات وزیر علوم با مشکل مواجه می‌شود. وی با اشاره به توسعه الگوی پیشرفت در تمدن اسلامی اظهار کرد: الگوی توسعه ما باید متاثر از نگاه و گفتمان انقلاب اسلامی باشد و ما با تاثیر گرفتن از مدل‌های غربی نمی‌توانیم برای خود الگوی توسعه تعریف کنیم.
وی افزود: پایه‌های گفتمانی پیشرفت ما بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی بوده و بر مبنای عدالت است به همین دلیل نمی‌توانیم از الگوهای غربی برای پیشرفت و توسعه استفاده کنیم. وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه با استفاده از الگوها و مدل‌های غربی نمی‌توانیم پیشرفت کنیم، خاطرنشان کرد: برای مثال نسخه‌ای که ما برای صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی ارائه دهیم برای آنها کارآمد نبوده و قابل استفاده نیست، چرا که در الگوی توسعه ما علاوه بر معنویت عنصری به نام عدالت وجود دارد.
منبع: کیهان