۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳

برآورد رقم خسارات اسرائیل در جنگ غزه

منابع خبری رژیم صهیونیستی به نقل از مسئولان اسرائیلی گزارش دادند که تل آویو در حملات خود علیه غزه، ۴.۵ میلیارد شِکِل خسارت متحمل شده است.
کد خبر : ۱۹۱۴۲۰
صراط: منابع خبری رژیم صهیونیستی به نقل از مسئولان اسرائیلی گزارش دادند که تل آویو در حملات خود علیه غزه، ۴.۵ میلیارد شِکِل خسارت متحمل شده است.

به گزارش کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی، تل آویو تخمین زد که اقتصاد اسرائیلی در عملیات "صخره سخت" علیه غزه، متحمل 4.5 میلیارد شِکِل( حدود 1.5 میلیارد دلار) خسارت شد.

این در حالی است که کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز ضمن ارائه گزارشی درباره میزان خسارت وارده به اسرائیل به دلیل جنگ با غزه گزارش داد که به تل آویو ده‌ها میلیارد خسارت مالی وارد شد.

وزارت اقتصاد فلسطین نیز سه شنبه گذشته در گزارشی اعلام کرد که بر اساس ارزیابی های اولیه 4 تا 6 میلیارد دلار ارزش خسارت های مستقیم در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تخمین زده شد.

«تیسیر عمر» قائم مقام وزیر اقتصاد فلسطین با اشاره به اینکه میزان خسارت های مستقیم جنگ غزه بر اساس برآورد اولیه بین 4 تا 6 میلیارد دلار تخمین زده شده است، گفت: کشورهای کمک کننده مالی به فلسطین، در سپتامبر آینده برای بررسی موضوع حمایت های مالی جهت بازسازی نوار غزه در نروژ تشکیل جلسه خواهند داد.

تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار محاصره شده غزه که از ششم جولای آغاز شده، نبردی است میان این رژیم و نیروهای جهادی نوار غزه به رهبری حماس که فلسطینیان آن را عملیات بنیان مرصوص و اسرائیلی ها عملیات صخره سخت نامیده اند. این نبرد چندمین درگیری نظامی صهیونیست ها با فلسطینیان در نوار غزه است. در این عملیات نیروی هوایی رژیم اسرائیل نوار غزه را هدف حمله های خود قرار داده و فلسطینیان و گردان های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس، مناطق تحت کنترل صهیونیست ها را موشک باران می کنند.

هزینه کلی جنگ بر اساس اظهارات وزیر دارایی رژیم صهیونیستی تا روز یکم اگوست ( دهم مرداد) سه میلیارد دلار برآورد گردید. رادیو رژیم صهیونیستی افزود برآوردهای صورت گرفته از زیان های جنگ غزه برای رژیم صهیونیستی نشان می دهد که حمله نظامی ارتش صهیونیستی به غزه تاکنون 875 میلیون شکل معادل 250 میلیون دلار به اقتصاد اسرائیل زیان وارد کرده است. بخش زیادی از این زیان ها به مناطق صنعتی اسرائیل واقع در مرکز و جنوب فلسطین اشغالی وارد شده است، زیرا این مناطق از ابتدای جنگ در تیررس حملات موشکی جنبش های مقاومت فلسطین در غزه بوده اند.

گزارش های منتشر شده از منابع اسرائیلی نشان می دهد که هر فروند موشک مقاومت فلسطین 80 هزار دلار به این رژیم خسارت وارد کرده است. از طرفی هزینه هر یک از این سامانه های دفاع موشکی به حدود 50 میلیون دلار آمریکایی می رسد و هزینه هر موشکی که برای رهگیری موشک های مقاومت شلیک می شود، بین 70 تا 80 هزار دلار آمریکایی است. گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که تا کنون حدود 2200 موشک به اهداف اسرائیلی شلیک کرده که از این تعداد سامانه گنبد آهنین تنها بین 20 تا 25 درصد را ساقط کرده است.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط جنگ غزه