۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
مسوولان به استقبال آزادکاران نرفتند ؛

بازگشت غریبانه جوانان قهرمان جهان

تیم‌ملی کشتی آزاد جوانان با درخششی مثال‌زدنی توانست بعد از ۱۹ سال بر سکوی نخست جهان بایست؛ اتفاقی که بر انتظار دیرینه کشتی پایه، پایان داد.
کد خبر : ۱۹۱۴۷۹
صراط: تیم‌ملی کشتی آزاد جوانان با درخششی مثال‌زدنی توانست بعد از 19 سال بر سکوی نخست جهان بایست؛ اتفاقی که بر انتظار دیرینه کشتی پایه، پایان داد. این قهرمانی در حالی رقم خورد که ایران پدیده‌های زیادی به دنیای کشتی معرفی کرد؛ پدیده‌هایی که بعضا با نمایشی خارق‌العاده همه کارشناسان، دنیا را شگفت‌زده کردند. همین درخشش باعث شد کادر فنی تیم‌های ملی از همین حالا مجاب شوند که آنها قهرمانان بی‌چون و چرای المپیک 2016 خواهند بود. طلایی، قهرمان اسبق کشتی آزاد جهان که سابقه درخشانی در عمر قهرمانی خود دارد، تجربیات خود را در اختیار این تیم قرار داده تا برای نسل جوان این رشته پشتوانه‌سازی کند. او به «شرق» گفت: «حق این بچه‌ها واقعا قهرمانی بود. تیم جوانان شش ماه پیاپی است که همراه با تیم بزرگسالان در اردوی مشترک است. همکاری با تیم تاثیر بسزایی در سطح آمادگی جوانان داشت. رسول خادم در تمام این مدت هیچ فاصله‌ای بین بزرگسالان و جوانان نگذاشته و از لحاظ فنی روی جوانان خیلی خوب برنامه‌ریزی کرده است. جوانان هیچ وقت رها نخواهند شد و پابه‌پای بزرگسالان در اردوها حضور خواهند داشت.»


کشتی آزاد جوانان ایران جدای از نتیجه خارق‌العاده‌اش در مسابقات قهرمانی جهان در کرواسی، پدیده‌ای هم به دنیای کشتی معرفی کرد؛ علیرضا کریمی، کشتی‌گیر وزن 84کیلوگرم که بدون هیچ باختی مدال طلا را بر گردن آویخت و ستاره این مسابقات معرفی شد. طلایی درخصوص این کشتی‌گیر می‌گوید: «کریمی کشتی‌گیر آماده‌ای بود که سال گذشته هم می‌توانست خودش را در مسابقات قهرمانی جهان نشان دهد اما به ناحق به حریف اسراییلی خورد و از دور رقابت‌ها حذف شد. ما این جوان بااستعداد را حفظ کردیم و به چند تورنمنت بین‌المللی فرستادیم تا توانست توانایی‌های خودش را به نمایش بگذارد.


کریمی سه کشتی را 10 بر صفر برد و کشتی آخرش در فینال را هم 12 بر 2 پیروز شد. او فقط دوامتیاز در این پیکارها واگذار کرد که آن هم به خاطر حرکت خودش بود. البته این را باید بگویم که دو تا از مدال‌های برنز ما در کرواسی باید طلا می‌شد که نشد. بالاخره بچه‌ها جوان هستند و اشتباه می‌کنند. هنوز به پختگی کامل نرسیده‌اند. با تمام اینها من آینده این بچه‌ها را خوب می‌بینم به‌طوری که می‌توانیم برای المپیک 2016 روی آنها حساب کنیم.»


قهرمانی ارزشمند آزادکاران جوان ایرانی در حالی بعد از گذشت سال‌ها خوشحالی زیادی را در ورزش به وجود آورد که واکنشی از سوی مسوولان وزارت ورزش و جوانان نداشت. در شرایطی که انتظار می‌رفت با توجه به افتخار مهمی که به دست آمده مسوولان وزارت ورزش خودشان را به فرودگاه امام‌خمینی برسانند و دست این جوانان را بفشارند. در عین ناباوری هیچ مسوولی از وزارت ورزش حاضر نبود تا ستاره‌های جوان کشتی، گرمای قهرمانی را اسیر سردی استقبال مسوولان کنند. طلایی در پاسخ به این سوال که آیا شاگردانتان از این اقدام مسوولان ناراحت نشدند، گفت: «من به بچه‌ها گفتم شما مزد زحماتتان را روی تشک گرفتید. همین برایتان کافی است. این گلایه‌ها را باید مسوولان فدراسیون کشتی به وزارتخانه بکنند.»


عالی، سرپرست تیم‌ملی کشتی آزاد در این‌باره با ابراز ناراحتی به «شرق» گفت: «هیچ کس از وزارتخانه به استقبال ما نیامد. اگر یک تیم فوتبال نوجوانان ایران در مسابقات روستاهای آسیا دهم شود همه به استقبالشان می‌روند. کشتی‌گیران ما روسیه و آمریکا قهرمانان دنیا را شکست داده‌اند ولی باید این طور با آنها برخورد شود.؟»
منبع: شرق
برچسب ها: صراط بازگشت کشتی