۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۸
هفته سوم ليگ برتر فوتبال

شکست یک‌نیمه‌ای استقلال +حاشیه‌ها

نيمه نخست ديدار سپاهان و استقلال با برتري دو بر يک زردپوشان به پايان رسيد.
کد خبر : ۱۹۱۴۹۱
صراط: نيمه نخست ديدار سپاهان و استقلال با برتري دو بر يک زردپوشان به پايان رسيد.

به گزارش ایسنا، در نیمه نخست این دیدار، دو تیم بازی خوب و روانی را ارائه دادند و این شاگردان قلعه‌نویی بودند که به گل نخست رسیدند. ارسال یک ضربه ایستگاهی از سوی بیگ‌زاده با اشتباه نویدکیا همراه شد و موقعیت شوت زنی خوبی را برای فخرالدینی ایجاد کرد که این بازیکن در دقیقه 15 با یک شوت سرکش، دروازه سپاهان را باز کرد. در ادامه سپاهانی ها برای گلزنی یکپارچه حمله شدند که در صحنه‌ای مشکوک، فغانی، داور این دیدار خطای پنالتی ای را به سود سپاهان اعلام کرد که این ضربه را حاج صفی در دقیقه 26 به گل تبدیل کرد.
تنها هشت دقیقه بعد از گل تساوی سپاهان بود که پریرا از غفلت مدافعان استقلال استفاده کرد و با یک پاس بغل، شریفی را صاحب توپ کرد و این بازیکن دروازه خالی را باز کرد تا حساب کار دو بر یک به سود سپاهان شود.
ترکیب سپاهان: شهاب گردان، شجاع خلیل‌زاده، هادی عقیلی، عبدالله کرمی، وریا غفوری، رسول نویدکیا، احسان حاج‌صفی، حسین پاپی، محمدرضا خلعتبری، مهدی شریفی و پریرا.
ترکیب استقلال: محسن فروزان، هرایر مگویان، محمدرضا خرسندنیا، میلاد فخرالدینی، هاشم بیگ‌زاده، امید ابراهیمی، آندرانیک تیموریان، جاسم کرار، خسرو حیدری، سجاد شهباززاده و محمد قاضی.

حاشيه بازی 1

مسئولان ورزشگاه فولادشهر بهرام افشارزاده و پندار توفيقي را نمي‌شناختند و پس از 15 دقيقه معطلي با وساطت يکي از ليدرها اين دو نفر را به ورزشگاه راه دادند.

در حالی که کمتر از یک ساعت به آغاز دیدار تیم‌های سپاهان و استقلال باقی مانده مسئولان ورزشگاه فولادشهر حدود 15 دقیقه مدیرعامل و عضو هیات مدیره استقلال را پشت در معطل نگه داشتند و به این دلیل که این دو را نمی‌شناختند مانع حضور آنها در ورزشگاه شدند.
به نقل از فارس، البته با گذشت دقایقی یکی از لیدرهای استقلال که به اصفهان سفر کرده است با مسئولان ورزشگاه صحبت کرد و اعلام کرد که این دو نفر مدیرعامل و اعضای هیات مدیره استقلال هستند و به این ترتیب مجوز ورود خودروی آنها به داخل ورزشگاه صادر شد.
*طرفداران سپاهان ورزشگاه فولادشهر را قبضه کرده و بیش از 80 درصد ورزشگاه یک رنگ زردپوش است.
*ترافیک شدید پشت در مجموعه ورزشی فولادشهر حاکم شده و تماشاگران برای رفت و آمد دچار مشکلات زیادی هستند.
*اتوبوس تیم استقلال هنگامی که از هتل کوثر به سمت ورزشگاه در حرکت بود با استقلال تماشاگران استقلال روبه‌رو شد و آنها تا مقابل ورزشگاه فولادشهر استقلالی‌ها را تشویق می‌کردند.

حاشیه بازی 2

دیدار تیم‌های سپاهان و استقلال در حالی برگزار می‌شود که خبرنگاران رسانه‌های گروهی برای ورود به ورزشگاه با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو شدند. آنها بعد از 20 دقیقه معطلی پشت در استادیوم برای ورود به جایگاه خبرنگاران هم دچار مشکل شدند.
به گزارش فارس، بیرون از ورزشگاه تعداد زیادی از طرفداران دو تیم پشت در ماندند و بعضی از آنها با بلیت‌های 40 هزار تومانی نمی‌توانند وارد مجموعه شوند که این موضوع با گلایه تماشاگران روبه‌رو شده است.
*شهاب گردان، شجاع خلیل‌زاده، هادی عقیلی، عبدالله کرمی، وریا غفوری، رسول نویدکیا، احسان حاج‌صفی، حسین پاپی، محمدرضا خلعتبری، مهدی شریفی و پریرا ترکیب سپاهان را تشکیل می‌دهند.
*بهرام افشارزاده بعد از حضور در ورزشگاه به جایگاه خبرنگاران رفت و به آنها خوش‌آمد گفت. خبرنگاران اصفهانی نیز با تعجب خطاب به افشارزاده گفتند که این برای اولین‌بار است که مدیرعامل تیم رقیب به آنها خوش‌آمد می‌گوید.
*ایمان عالمی، ستار همدانی و محرم نویدکیا در جایگاه ویژه این مسابقه را از نزدیک تماشا می‌کنند.
*بازیکنان دو تیم استقلال و سپاهان به احترام حادثه‌دیدگان هواپیمای سپاهان ایر یک دقیقه سکوت کردند.


حاشیه بازی 3

در حالی که حدود 2 هزار نفر از طرفداران استقلال و سپاهان در بیرون از ورزشگاه فولادشهر سرگردان هستند این بازی به صورت رادیویی برای آنها پخش می‌شود تا حداقل از جریان مسابقه غافل نباشند.
به گزارش فارس، تعدادی از خانواده‌ها بیرون از مجموعه ورزشی فولادشهر از منافذی که وجود دارد به صورت ایستاده بازی را تماشا می‌کنند.
*رحمان احمدی قبل از شروع بازی برای گرم کردن با شهاب گردان به زمین نیامد و کنار زمین ایستاد البته احمدی جنب و جوش زیادی کنار خط دارد و حتی بعضی مواقع دستورات تاکتیکی هم به بازیکنان سپاهان می‌داد.
*اکثر بازیکنان سپاهان قبل از شروع مسابقه به سمت امیر قلعه‌نویی رفتند و با وی خوش و بش کردند اما محمدرضا خلعتبری این کار را انجام نداد و سمت قلعه‌نویی نرفت.
*آرش برهانی و محسن فروزان از استقلال به شدت مورد تشویق قرار گرفتند و از آن سو محمدرضا خلعتبری توسط تماشاگران سپاهان تشویق شد.
*مهرزاد خلیلیان به همراه محمود یاوری و تنی چند از مسئولان استان اصفهان در ورزشگاه حضور دارند.
*امید ابراهیمی و مهدی کریمیان از استقلال به سمت نیمکت سپاهان رفتند و البته یعقوب کریمی نیز با کرانچار خوش و بش کرد. امید ابراهیمی توسط تعدادی از هواداران استقلال و حتی سپاهان مورد تشویق قرار گرفت.
*هواداران استقلال یک بنر آوردند که روی آن نوشته شده مکتب استقلال ناصرخان، امیرخان.
*تا 5 دقیقه قبل از شروع بازی مسئولان ورزشگاه در حال نصب بنرهای تبلیغاتی این مسابقه بودند.
*خواننده‌های سپاهانی امروز قبل از شروع بازی آهنگ‌هایی را برای هواداران این تیم می‌خواندند.
*کادر فنی تیم استقلال و امیر قلعه‌نویی برخلاف رسم قدیمی که میزبان به سمت میهمان می‌رود اینبار برعکس عمل کرد و به سمت کرانچار و کادرفنی سپاهان رفته و با آنها خوش و بش کردند.
*میلاد فخرالدینی پس از به ثمر رساندن گل اول استقلال نزد قلعه‌نویی رفت و با وی خوش و بش کرد. بعد از این گل طرفداران سپاهان شعار می‌دادند سپاهان با غیرت البته تعدادی از تماشاگران نیز با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کردند.
*عبدالله کرمی با وجود اینکه امسال به سپاهان آمده ولی از محبوبیت خاصی بین تماشاگران سپاهان برخوردار است و او هم در جریان بازی تشویق می‌شد.
*هنگامی که داور به سود سپاهان اعلام پنالتی کرد امیر قلعه‌نویی و کریم بوستانی به شدت به داور اعتراض کردند که بوستانی توسط فغانی اخراج شد.
دیدار دو تیم با نتیجه 2 بر یک در نیمه اول به پایان رسید.

حاشيه بازی 4

هواداران سپاهان به سبک تماشاگران بايرن‌مونيخ گلزنان تيم خود مقابل استقلال را تشويق مي‌کردند.

در حالی که بازی دو تیم سپاهان و استقلال در جریان است شجاع خلیل‌زاده مرتب با محمود کریمی مربی سپاهان گفت‌وگو می‌کند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که بازی در جریان است ولی خلیل‌زاده نکات بازی را از کریمی به بازیکنان منتقل می‌کند.
به گزارش فارس، در دیدار امروز دو تیم از توپ‌های جدید سازمان لیگ برتر استفاده شده که پیش از این بازی‌ها با توپ‌های قدیمی برگزار می‌شد.
*بعد از گل دوم سپاهان امیر قلعه‌نویی به داور چهارم نیز اعتراض کرد.
*مهدی شریفی بعد از به ثمر رساندن گل پیراهن خود را بالا زد که روی آن نوشته شده بود یا امام حسن مجتبی البته شریفی و بازیکنان سپاهان به شکلی عجیب خوشحالی کردند و مهاجم گلزن این تیم با توپ به سمت چند بازیکن سپاهان شلیک کرد و آنها به شکل عجیب نقش بر زمین شدند تا خوشحالی جدیدی را رو کرده باشند.
*بعد از گل مهدی شریفی، آرش برهانی به دستور قلعه‌نویی از روی نیمکت بلند شد و گرم کرد.
*بعد از مدت‌ها اسکوربورد ورزشگاه فولادشهر به طور کامل درست شده و در دسترس تماشاگران قرار دارد.
*دو گلزن تیم سپاهان توسط تماشاگران این تیم به شدت تشویق شدند.
*یک صندوق بزرگ برای حمایت از کودکان غزه در ورزشگاه قرار گرفته و تماشاگران کمک‌های مالی خود را به این صندوق می‌اندازند.
*هنگامی که سپاهانی‌ها گل دوم خود را به ثمر رساندند گوینده ورزشگاه اسم کوچک شریفی را صدا زد و تماشاگران فامیلی او را به سبک تماشاگران آلمانی و مونیخی صدا زدند.
*بعد از گل دوم سپاهان تماشاگران این تیم به شکل عجیب علیه قلعه‌نویی شعار می‌دادند این در حالی است که در ابتدای بازی زردپوشان به شدت سرمربی استقلال و سابق خود را تشویق می‌کردند. سپاهانی‌ها در حمایت از 2 گلی که تیمشان به ثمر رساند شعار می‌دادند که مرفاوی به استقلال برگردد!
دیدار دو تیم با نتیجه 2 بر یک به سود سپاهان در جریان است.