۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸
غیاثی چه رزومه‌ای دارد که علیه من صحبت می‌کند؟

واکنش اصفهانیان به پنالتی مشکوک سپاهان

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در واکنش به انتقادات رضا غیاثی گفت: او چه روزمه‌ای داشته که علیه من صحبت می‌کند؟
کد خبر : ۱۹۱۵۲۰
صراط: رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در واکنش به انتقادات رضا غیاثی گفت: او چه روزمه‌ای داشته که علیه من صحبت می‌کند؟

فریدون اصفهانیان با تسلیت به دلیل درگذشت مهدی نفر خبرنگار خبرگزاری فارس و گزارشگر برنامه ورزش و مردم، در مورد عملکرد داوران در 3 هفته اخیر مسابقات لیگ برتر اظهار داشت: سعی کرده‌ایم با توجه به داشته‌های خود از داوران خوب و جوان استفاده کنیم. همانطور که سازمان لیگ بحث جوانگرایی را دستور کار خود قرار داد،کمیته داوران نیز چنین رویه‌ای را در پیش گرفت.

وی با ابراز رضایت از عملکرد داوران تصریح کرد: در 2 هفته اخیر اشتباهاتی از سوی داوران شاهد بودیم اما این اشتباهات کم بود. ضمن اینکه در مورد صحنه پنالتی استقلال و سپاهان هم باید بگویم که من ناظر بازی پیکان و نفت مسجد سلیمان بودم و این بازی را ندیده‌ام. گزارش بازی به دست ما نرسیده اما قرار است فردا (شنبه) به آنالیز این دیدار و سایر بازی‌های هفته سوم بپردازیم.

رئیس کمیته داوران خاطرنشان کرد: در رسانه‌ها متوجه شدم خسرو حیدری مدعی شده که ناخنش به توپ برخورد کرده است. چنین اظهار نظری از بازیکنی در سطح ملی بعید است. حتما داور این صحنه را دیده که به پنالتی اعتقاد داشته است.

رضا غیاثی کارشناس داوری روز چهارشنبه هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، مدعی شده بود که فریدون اصفهانیان به دلیل عدم تسلط به زبان انگلیسی نباید نام خودش را به عنوان نماینده ایران در کلاس‌های «فوتورو» برای ناظر الیت شدن می‌فرستاد و او با این کار به سایر داوران بازنشسته جوان خیانت کرده است. اصفهانیان در واکنش به صحبت‌های غیاثی گفت: اینطور نیست که یک نفر در کمیته داوران تصمیم بگیرد. تصمیم گیرنده کمیته داوران است و بحث شخص مطرح نیست.

وی ادامه داد: غیاثی و امثال ایشان که چنین صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند، به روزمه کاری خود مراجعه کنند و ببینند برای داوری فوتبال چه کار کرده‌اند. از همه دلسوزان جامعه داوری تشکر می‌کنم اما باید دید دلیل جبهه‌گیری کسانی که علیه ما صحبت می‌کنند، چیست.

رئیس کمیته داوران با بیان اینکه امیدوار است نیت افرادی که علیه کمیته داوران صحبت می‌کنند خوب باشد، افزود: عملکرد من در گذشته مشخص است. 7،8 سال داور بین‌المللی بوده‌ام؛ آیا در این چند سال سواد زبان انگلیسی را نداشته‌ام؟ مگر غیاثی در کلاس‌های الیت حضور داشته که این چنین صحبت کرده است؟ آیا او شرایط الیت شدن را می‌داند؟

اصفهانیان در خصوص اینکه غیاثی گفته اصفهانیان به خاطر اینکه سفر به خارج از کشور را دوست دارد، نامش را به عنوان نماینده ایران برای ناظر الیت شدن فرستاده، گفت: این مسئله به خود غیاثی مربوط است که چنین ادعایی انجام داده اما او بداند من سفرهای زیادی رفته‌ام! این افراد که پیش از این در کمیته داوران مسئولیت داشته‌اند، دیگر چون مقامی ندارند، علیه ما صحبت می‌کنند. این افراد چه روزمه‌ای داشتند که این حرف‌ها را می‌زنند؟ چه عملکردی داشته‌اند؟
منبع: تسنیم