۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
بسکتبال جام ویلیام جونز - چین تایپه

بسکتبال ایران دوباره باخت و حذف شد

تیم ملی «ب» بسکتبال ایران در هفتمین و آخرین بازی مرحله گروهی خود در جام ویلیام جونز، مغلوب تیم ملی اردن شد.
کد خبر : ۱۹۱۵۲۱
صراط: تیم ملی «ب» بسکتبال ایران که برای شرکت در سی‌وششمین دوره مسابقات بسکتبال جام ویلیام جونز راهی چین تایپه شده، در هفتمین بازی خود در این رقابت‌ها امروز (جمعه) به مصاف تیم اردن رفت و با نتیجه 84 بر 76 مغلوب این تیم شد.

شاگردان محمد کسایی‌پور در کوارتر اول بازی با نتیجه 13 بر 10 برنده شدند تا امیدوار باشند که آخرین بازی مرحله گروهی خود را مقابل مردان رایکو ترومن، سرمربی پیشین تیم ملی ایران با پیروزی تمام کنند اما در کوارتر دوم 17 بر 10 شکست خوردند.  کوارتر سوم با اما با حساب 20 بر 18 به نفع بازیکنان ایران تمام شد تا سرنوشت بازی به کوارتر چهارم کشیده شود. کوارتر چهارم با نتیجه 18 بر 17 به سود اردن تمام شد تا در نهایت این تیم 63 بر 60 برنده بازی باشد. تیم ایران در صورت پیروزی در این بازی فرصت داشت تا شانس خود را برای حضور در بین 4 تیم برتر و کسب سکو امتحان کند اما حالا به دنبال حضور در رده های پنجم تا هشتم باشد.

تیم ایران کار خود را در مرحله مقدماتی جام ویلیام جونز با 5 شکست و 2 پیروزی به پایان برد. پیش از این بازی، تیم مصر با نتیجه 83 بر 59 تیم دوم چین تایپه را شکست داد.

تیم ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی برای شرکت در سی‌وپنجمین دوره مسابقات جام ویلیام جونز به چین تایپه رفته است. این مسابقات در سال 1977 برای گرامیداشت «رناتو ویلیام جونز» یکی از پایه‌گذاران بسکتبال و فدراسیون جهانی بسکتبال با قهرمانی نماینده آمریکا شروع شد. این رقابت‌ها تقریباً به صورت مرتب تاکنون برگزار شده و تنها در سال 2003 به خاطر شیوع بیماری سارس در شرق آسیا انجام نشد.

تیم آمریکا با 15 مدال طلا، 5 نقره و 6 برنز، بهترین تیم تاریخ جام بوده است و ایران با 4 قهرمانی و یک نایب قهرمانی،‌ دومین تیم موفق این تورنمنت بوده است. تیم ایران در 5 دوره گذشته جام ویلیام جونز به 4 مدال طلا و یک نقره رسیده است. مدال نقره ایران در سال 2012 توسط تیم مهرام به دست آمده است.
منبع: تسنیم