۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱

دماوند 7 بار لرزید

بر اساس گزارش‌های موجود، شهرستان دماوند از نخستین ساعات بامداد امروز تا کنون هفت بار لرزیده است.
کد خبر : ۱۹۱۶۷۴
صراط: امروز شاهد وقوع زمین‌لرزه‌های ریز و درشتی در بام ایران بودیم و تا این لحظه شهرستان دماوند، هفت زلزله را تجربه کرده است.

بر اساس گزارش‌های موجود، بزرگ‌ترین زمین‌لرزه امروز، زلزله‌ای 4.3 ریشتری بود که سحرگاه یک‌شنبه حوالی شهرستان دماوند از توابع استان تهران را لرزاند.

این زمین‌ لرزه در ساعت 4 و 25 دقیقه و 57 ثانیه سحرگاه امروز به وقت محلی رخ داده و شدت آن 4.3 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ثبت شده است.

این زمین‌لرزه در موقعیت جغرافیایی با عرض شمالی 35.95 درجه و طول شرقی 52.30 درجه ثبت شده است.

زلزله‌ای 4.3 ریشتری حوالی شهرستان دماوند در 32 کیلومتری دماوند، 42 کیلومتری آبسرد و 42 کیلومتری رودهن رخ داده است. این زمین‌لرزه در عمق هشت کیلومتری زمین رخ داده است.

دومین لرزه پرقدرت امروز در دماوند، در ساعت 4 و 43 دقیقه و 13 ثانیه سحرگاه امروز به وقت محلی رخ داده و شدت آن 2.5 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ثبت شده است.

این زمین‌لرزه در موقعیت جغرافیایی با عرض شمالی 35.94 درجه و طول شرقی 52.29 درجه ثبت شده است.

زلزله‌ای 2.5 ریشتری حوالی شهرستان دماوند در 31 کیلومتری دماوند، 41 کیلومتری آبسرد و 41 کیلومتری رودهن رخ داده است. این زمین‌لرزه در عمق 9 کیلومتری زمین رخ داده است.

سایر زمین‌لرزه‌های امروز در دماوند نیز 1.3، 1.4، 1.6 و 1.7 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) قدرت داشتند.

وقوع این زمین‌لرزه‌ها را شبکه لرزه‌نگاری شرق تهران وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران تأیید کرده است، تاکنون گزارشی از خسارات احتمالی این زمین‌لرزه‌ها دریافت نشده است.
منبع: فارس