۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵
برای بررسی نحوه قتل «مایکل براون»

ورود ۴۰ پلیس به شهر بحران‌زده آمریکا

رئیس پلیس گشت فرگوسن اعلام کرد که حداقل ۴۰ مامور اف.بی.آی برای آغاز بررسی‌های لازم در خصوص علل قتل نوجوان ۱۸ ساله سیاه‌پوست به شهر فرگوسن واقع در ایالت میسوری وارد شده‌اند.
کد خبر : ۱۹۱۶۸۶
صراط: رئیس پلیس گشت فرگوسن اعلام کرد که حداقل ۴۰ مامور اف.بی.آی برای آغاز بررسی‌های لازم در خصوص علل قتل نوجوان ۱۸ ساله سیاه‌پوست به شهر فرگوسن واقع در ایالت میسوری وارد شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، « ران جانسون» رئیس پلیس گشت فرگوسن اعلام کرد که حداقل 40 مامور اف.بی.آی برای آغاز بررسی‌های لازم در خصوص علل قتل نوجوان 18 ساله سیاه‌پوست به شهر فرگوسن واقع در ایالت میسوری وارد شده‌اند.

بنا به گفته این مقام پلیس، ماموران اف.بی.آی در حال تکمیل اطلاعات خود پیرامون حادثه مذکور از طریق گفتگو با شاهدان عینی هستند.

گسترش اعتراضات مردمی و گسترش انتقادات به عملکرد نژادپرستانه پلیس آمریکا، دولت را ناگزیر از اقدام به بررسی‌های بیشتر در خصوص علل مرگ «مایکل براون» نوجوان 18 ساله سیاه‌پوست کرده است.

در دهمین روز از ماه جاری میلادی یک افسر پلیس محلی با شلیک به یک نوجوان سیاه‌پوست 18 ساله وی را به قتل رساند. به دنبال این حادثه مردم شهر فرگوسن با هدف اعتراض به عملکرد خشونت‌طلبانه و نژادپرستانه پلیس آمریکا به خیابان‌ها ریخته و به اعتراض پرداختند. اعتراضات مردمی با دخالت پلیس، بازداشت معترضین و استفاده از گاز اشک‌آور علیه مردم به خشونت کشیده شد. با ادامه یافتن این بحران روز گذشته (شنبه) فرماندار میسوری با اعلام وضعیت اضطراری در فرگوسن، دستور اجرای قانون منع آمد و شد را صادر کرد.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط پلیس بحران