۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱
کوثری:

وزارت خارجه درباره وقایع فرگوسن از آمریکا پاسخ بخواهد

وزارت خارجه باید از آمریکایی‌ها بخواهد تا پاسخ دهند که با همه این بزرگنمایی مسائل سایر کشورها چطور به خودشان اجازه می‌دهند با مردم عادی کشورشان، مخصوصا سیاه‌پوست‌ها این ‌چنین برخورد کنند؟
کد خبر : ۱۹۱۷۶۵
صراط: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزارت خارجه باید از آمریکایی‌ها بخواهد تا پاسخ دهند که با همه این بزرگنمایی مسائل سایر کشورها چطور به خودشان اجازه می‌دهند با مردم عادی کشورشان، مخصوصا سیاه‌پوست‌ها این ‌چنین برخورد کنند؟

اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص اتفاقات رخ داده در شهر فرگوسن ایالت میسوری آمریکا اظهار داشت: کشته شدن یکی از جوانان سیاه پوست که تخلفی را انجام داده بود با شلیک مستقیم نشان دهنده خباثت و جانی بودن نیروهای آمریکایی است که به اینها محبت، لطف و دوستی را حتی با مردم خودشان را آموزش نداده‌اند.

وی اظهار داشت: به نیروهای آمریکایی تنها این را آموخته‌اند که می‌توان با هر کسی که خواستید شدیدترین برخورد را نمایید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمونه این برخوردها در نقاطی دیگر نیز مشاهده شده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم و مخصوصا سیاه پوستان به دلیل فضای حاکم در گذشته جرأت و جسارت مقابله با این مسائل را نداشتند.

وی ادامه داد: ایستادگی ملت‌ها در مقابل زورگویی و  زیاده‌خواهی‌های سیاسیون آمریکا و حتی برخی کشورهای اروپا مانند انگلیس موجب ایستادگی این مردم در جهت احقاق حق خود شده و  چند روز است که خواهان معرفی شخصی هستند که بصورت مستقیم شلیک کرده است.

کوثری خواسته مردم فرگوسن را معرفی شخص شلیک کننده به دادگاه دانست و گفت: آنها خواهان دادگاهی شدن شخص خاطی هستند نه بی‌تفاوتی نسبت به  خواسته‌های مردم.

عضو کمیسیون امنیت ملی افزود: این درگیری‌ها به ایالت‌های دگیر نیز کشیده می‌شود و اعلام حکومت نظامی نشان دهنده آتش زیر خاکستر است.

وی با بیان اینکه این آتش زیر خاکستر در آمریکا طی چند سال اخیر با آگاهی ملت‌ها و مردم به وجود آمده تصریح کرد: دیگر نمی‌توانند بگویند که آگاهی ملت‌ها در آمریکا اثر نداشته و باید گفت که فعالیت‌های آزادی خواهان جهان که این مسائل را برای احقاق حق دنبال کرده‌اند در بین مردم ایالت‌های مختلف آمریکا اثر گذاشته است.

کوثری خاطرنشان کرد: این مسئله ادامه خواهد داشت و در صورتی که این دفعه نیز  خاموشش کنند قطعا این مسئله برای دفعات بعد بدتر خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلام در خصوص نحوه واکنش وزارت امور خارجه آمریکا به اتفاقات بسیار کوچک در سایر کشورها، اظهار داشت: این بیشتر عامل جنگ روانی و استفاده از وسایل و امکانات و تجهیزات اطلاع رسانی یکطرفه است.

وی گفت: آنها (آمریکا و برخی کشورهای اروپایی) از طریق جنگ روانی برای مقابله با کشورهایی که در جهت منافعشان نباشند اتفاقات کوچکتر از این را بزرگ کرده و از این طریق سعی در مرعوب کردن ملت‌های دیگر و مسئولین سیاسی کشورهایی که با آمریکا همسو نیستند می‌کنند.

کوثری افزود: کشورها و مخصوصا رسانه‌های داخلی خودمان باید این مسئله را در حد معقول و منطقی به مردم داخل کشور منتقل کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص لزوم واکنش وزارت امور خارجه کشورمان به اتفاقات فرگوسن، اظهار داشت: وظیفه وزارت امور خارجه است که با شدت این موضوع را دنبال کند.

وی ادامه داد:‌ وزارت امور خارجه باید از مسولین سیاسی آمریکا بخواهد که شما که در هر کشوری مخصوصا ایران کوچکترین موضوعی را علم می‌کنید و بزرگترین مسئله نشان می‌دهید، الان هم باید پاسخ دهید که با همه این بزرگنمایی مسائل سایر کشورها  چطور بخودشان اجازه می‌دهند با مردم عادی کشورشان، مخصوصا سیاه‌پوست‌ها این‌چنین برخورد کنند؟
منبع: فارس
برچسب ها: صراط کوثری