۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵

آخرین اخبار از زلزله مورموری ایلام

سخنگوی اورژانس گفت: کل مصدومان زلزله مورموری ۱۴۲ نفر است. از این تعداد ۱۳۳ نفر مرخص شده اند یا در حال ترخیص هستند، تنها مشکل فعلی کمبود آب و چادر است به خصوص اینکه زلزله زدگان در این شرایط باید گرمای ۵۰ درجه را تحمل کنند.
کد خبر : ۱۹۱۸۹۲
صراط: مجتبی خالدی افزود: از مجموع 142 مصدوم زلزله امروز مورموری در استان ایلام 100 نفر به بیمارستان آبدانان اعزام شدند که از این تعداد 91 نفر درمان سرپایی و ترخیص شدند و از 9 نفر باقیمانده که هنوز بستری هستند یکی به بیمارستان ایلام اعزام شد و بقیه نیز به زودی مرخص می شوند.

وی گفت: 32 نفر دیگر از مصدومان این زلزله نیز در مرکز بهداشتی-درمانی مورموری تحت مداوای سرپایی قرار گرفتند و مرخص شدند یا در حال ترخیص هستند.

وی ادامه داد: حال هیچ یک از مصدومان نگران کننده نیست فقط 2 نفر از مصدمانی که به ایلام اعزام شدند نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

سخنگوی اورژانس کشور اضافه کرد: همه خدمات بهداشتی-درمانی لازم به زلزله زدگان ارائه شده است حتی شیر رژیمی یکی از نوزادان خاص نیز تأمین شده است.

وی گفت:‌ تنها مشکل موجود رسیدگی به وضعیت بهداشتی منطقه برای پیشگیری از بیماریهای بعدی است، باید زلزله زدگان در کمپهایی اسکان داده شوند که سرویس و امکانات بهداشتی لازم را داشته باشد،هر چه زودتر باید چادر و اسکان اضطراری برای زلزله زدگان تأمین شود و مهمتر از همه تأمین آب آشامیدنی سالم و قابل اطمینان است.

خالدی افزود: فعلاً قرار است آب مورد نیاز زلزله زدگان از طریق آبهای بطری شده تأمین شود تا تانکرهای حامل آبهای بهداشتی به منطقه برسد.

وی اضافه کرد: مسئله مهمی که برای زلزله‌زدگان آزار دهنده است، گرمای هوای بالای 50 درجه است بنابراین باید هر چه زودتر چادر و اسکان اضطراری برای زلزله زدگان تأمین شود.
منبع: فارس
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم