۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۹
دانشیار دانشگاه ایلام:

ایلامی‌ها شب را در فضای باز بخوابند

دانشیار دانشگاه ایلام با انتقاد از ایمنی ساختمان‌های این استان گفت: پیمانکاران این ساختمان‌ها باید مورد بازخواست قرار گیرند.
کد خبر : ۱۹۱۹۲۳
صراط: دکتر حاجی کریمی اظهارکرد: با توجه به اینکه پس از زلزله 6 ریشتری صبح شاهد پس لرزه‌های 5 و 6 ریشتری بوده‌ایم، ممکن است پس‌لرزه‌های دیگری با قدرت بالا رخ دهد.

وی با انتقاد از عدم رعایت مسائل ایمنی در ساخت و سازها، افزود: تخریب 70 درصدی ساختمان مخابرات آبدانان نشان می‌دهد که اصول ایمنی حتی در ساختمان‌های اداری نیز با دقت و حساسیت لازم اعمال نشده و باید پیمانکار و ناظر چنین ساختمان‌هایی مورد بازخواست قرار گیرند.

دانشیار دانشگاه ایلام تأکید کرد: با توجه به اینکه در شهر ایلام و اطراف آن گسل فعال مهمی نداریم نگرانی عمده و جدی در خصوص شهر ایلام وجود ندارد اما به دلیل رعایت نشدن اصول ایمنی در ساخت و سازها توصیه می‌‎شود که مردم شب را در ساختمان‌های با استحکام پائین نگذرانند زیرا معمولاً زلزله‌های بزرگ در شب اتفاق می‌افتند و زلزله امروز نیز در ساعت صبح به وقوع پیوست.

این عضو هیئت علمی دانشگاه ایلام با بیان اینکه پیش‌لرزه‌ها و اطلاع داشتن مردم از تلفات انسانی جلوگیری کرد، تصریح‌کرد: احتمال دارد این زمین‌لرزه‌ها گسلی را که از شمال دهلران به طرف "صالح‌آباد" امتداد دارد را فعال کند، لذا مردم واقع در این مناطق ضمن حفظ خونسردی ترجیحاً شب را در فضای باز بگذرانند.

منبع: ایسنا