۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰

کمپهای اسکان موقت مورموری پا نگرفت +تصاویر

شهر زلزله زده "مورموری" در آستانه نخستین شب بعد از بحران نگران است، هنوز کمپهای اسکان موقت پا نگرفته و چادری میان مردم توزیع نشده است، مردم امیدوارند تا هرچه سریعتر مشکل آنها برای اسکان حل شود تا نگرانیهایشان مضاعف نشود.
کد خبر : ۱۹۱۹۴۴
صراط: مورموری روز سختی را پشت سر گذاشته و هر نیم ساعت و 20 دقیقه یک بار تکان می خورد، تکان هایی که دیگر با گذشت 24 ساعت برای مردمی که در خیابانها و کوچه های شهر مستقر شده اند طبیعی به نظر می رسد.

اوضاع شهر بحران زده مورموری که سه زمین لرزه حدود شش ریشتری را پشت سر گذاشته چندان خوب نیست، مردم از وضعیت کمک رسانی و اسکان ناراضی و گلایه مند هستند، به محض اینکه متوجه می شوند خبرنگارم برای درددل جمع می شوند و کاستی ها را می گویند.

کمپهای اسکان موقت مورموری پا نگرفت +تصاویر

آسمان شهر در آستانه نخستین شب بعد از زلزله شاهد گرد و غبار است و وزش باد شدید در سطح شهر مورموری مردم را با چالشی دیگر مواجه کرده است. اسکان در میان گرد و غبار و وزش های شدید باد که با خود خاک را این طرف و آن طرف می کشد زلزله زدگان را کلافه کرده است.

همه بیرون از خانه هایشان پتو یا موکتی پهن کرده و نشسته اند، جرات رفتن به خانه هایشان ندارند، خانه هایی که با هر زلزله خشت خشت آنها از هم جدا می شود تا مردم نظاره گر استمرار زلزله ها و تشدید تخریب ها در این شهر باشند.

کمپهای اسکان موقت مورموری پا نگرفت +تصاویر

هنوز هیچ چادری میان مردم شهر توزیع نشده است، برخی از اهالی شهر مقابل انبار هلال احمر تجمع کرده اند تا شاید در آستانه تاریکی هوا بتوانند چادری را اسکان خانواده شان را بگیرند ولی فعلا هیچ خبری نیست.

می گویند مسئولان برای انجام تدابیر لازم و تصمیم گیری به منظور دایر کردن کمپهای اسکان موقت در فرمانداری آبدانان تشکیل جلسه داده اند، بخشدار مورموری در میان مردم است و به رتق و فتق امور می پردازد.

یکی از اهالی شهر مورموری که از وضعیت موجود گلایه مند است در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: تاکنون به جز توزیع آب معدنی در سطح شهر اقدام دیگری انجام نشده است.

کمپهای اسکان موقت مورموری پا نگرفت +تصاویر

رحمان صداقت ادامه می دهد: هنوز هیچگونه چادر و مواد غذایی بین مردم توزیع نشده و ادامه این روند مردم را با مشکل مواجه خواهد کرد.

وی از آوارگی مردم در گرمای 50 درجه امروز مورموری می نالد و یادآور می شود که مردم تمام روز را زیر سایه درختان و در سطح خیابانهای شهر به سر کرده اند.

صداقت روند کمک رسانی ها را خوب نمی داند و انتظار دارد در آستانه نخستین شب بعد از وقوع زلزله چاره اندیشی جدی در زمینه اسکان موقت زلزله زدگان صورت گیرد.

این شهروند زلزله زده به ارائه اقدامات درمانی سرپایی توسط نیروهای هلال احمر اشاره کرده و می گوید که هنوز کار بررسی روند خسارات شروع نشده ولی به گفته مسئولان نزدیک به 90 درصد زیرساختهای شهر خسارت دیده است.

کمپهای اسکان موقت مورموری پا نگرفت +تصاویر

شاهرخ حسینی از اهالی شهر مورموری نیز از قطعی آب طی صبح امروز و ایجاد مشکل برای چاههای آب خبر می دهد و می گوید که از ظهر امروز دوشنبه با حضور تانکرهای سیار آبرسانی و توزیع آب معدنی مشکل آب نداشته اند.

در این خصوص زن میانسالی به خبرنگار مهر می گوید که الان مشکل مردم آب معدنی نیست بلکه به دلیل گرمی هوا آبهای معدنی توزیع شده بسیار گرم هستند و انتظار دارد متولیان امر نسبت به تامین یخ و آب خنک برای استفاده مردم اقدام کنند.

حسینی حرفهایش را ادامه می دهد که در حال حاضر با استقرار تانکرهای آبرسانی خود مردم برای توزیع آب میان مردم زلزله زده مشارکت می کنند و آب را بین خانوار های زلزله زده تقسیم می کنند.

کمپهای اسکان موقت مورموری پا نگرفت +تصاویر

وسط صحبت ها زلزله شدید دیگری موجب وحشت مان می شود که البته گویا مردم شهر به این زمین لرزه ها عادت کرده اند ولی هنوز می توان نگرانی را چهره شان خواند و شاید آنها نگران امشب هستند که چگونه شب را به صبح خواهند رساند.

مطابق بررسی های صورت گرفته در سطح شهر به رغم نوسان برق از عصر امروز برق شهر مورموری ایلام وصل شده است و مردم به لحاظ مخابراتی و همچنین تامین آب با مشکل جدی مواجه نیستند.

کمپهای اسکان موقت مورموری پا نگرفت +تصاویر

گاه گاهی صدای رعد و برق همراه با وزش شدید باد نگرانی مردم را برای گذراندن شب مضاعف می کند و امیدوارند که دست کم وضعیت هوای شهر بهبود یابد تا مشکلات برای اسکان زلزله زدگان مضاعف نشود.

در مسیر برگشت از روستاهای بین راه بخش مورموری در مورد روند کمک رسانی پرس و جو می کنیم، اینجا هم خبری نیست، اهالی روستاهای آب انار، تپه همام، آب طاف و ... گلایه هایشان مشابه مردم شهر مورموری است، اینجا هم گرد و غبار سراغ زلزله زده ها آمده و وزش باد روستاها را برداشته است.

هوا تاریک شده و مردم به رغم گلایه هایشان با سعه صدر تمام هنوز منتظرند و امیدوار تا درد بی سرپناهی و خراب شدن خانه هایشان در نخستین شب بعد از زلزله بیش از این مضاعف نشود که این امر نیازمند همت مسئولان و سرعت عمل بیشتر متولیان است

منبع: مهر