۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵

شهرستان‌های لرستان ۸۰ بار لرزید

مدیرکل حوادث غیر مترقبه لرستان گفت: پس از زلزله روز گذشته مورموری در استان ایلام که با قدرت ۶.۱ ریشتر درعمق ۱۰ کیلومتری زمین در ساعت ۷ و۲۰ دقیقه صبح اتفاق افتاد ۸۰ لرزش در لرستان احساس شده است.
کد خبر : ۱۹۲۰۳۶

صراط: رضا آریایی اظهار کرد: برآورد خسارت ایجاد شده در پلدختر توسط جهاد کشاورزی در مورد اصطبل دام و همچنین بنیاد مسکن در مورد واحدهای مسکونی و شهری در حال پیگیری است.

وی با اشاره به خسارت معابر شهری شهرستان پلدختر افزود: خسارات معابر شهری توسط شهردار پلدختر تا روز شنبه به صورت جمع‌بندی شده به ما اعلام می شود تا نسبت به جبران خسارات وارد شده و بهسازی ساختمان های آسیب دیده اقدام شود.

مدیرکل حوادث غیرمترقبه لرستان بیان کرد: شهرستان پلدختر در این زلزله خساراتی متحمل شده است که با بررسی آنها این مشکلات ایجاد شده را حل می کنیم.

آریایی تصریح کرد: استان لرستان به دلیل حادثه خیز بودن در مسیر خطوط زلزله خیز کشور قرار دارد ولی با توجه به تجربیات زلزله های اتفاق افتاده در لرستان از آمادگی کامل برای جلوگیری از حوادث پیش رو آماده هستیم.

وی عنوان کرد: برای آمادگی در برابر خطرات احتمالی و وقوع پس لرزه ها در شهرستان پلدختر 4 کمپ اسکان موقت دایر شده است که در این کمپ های اسکان به شهروندان پلدختری چادر داده شده است.

مدیرکل حوادث غیرمترقبه لرستان اظهار کرد: استان لرستان به عنوان یکی از همسایگان استان ایلام آمادگی خود را برای ارائه هرگونه کمک و خدمات به این استان زلزله زده اعلام کرده است و از زمان وقوع حادثه تاکنون دو محموله امدادی را به این استان ارسال کرده است.

آریایی گفت: در پی وقوع زمین لرزه 6.1 ریشتری در استان ایلام شهرستان‌های لرستان از روز گذشته تا کنون 80 بار لرزیده است.

منبع: تسنیم