۲۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۹

رسوايي جديد دولت آمريكا درباره هکرها

اعتراف يك هكر آمريكايي به فشار دولت اين كشور براي انجام فعاليت‎هاي غيرقانوني در فضاي مجازي بازتاب گسترده‏اي در رسانه‏هاي اين كشور داشته است.
کد خبر : ۱۹۲۳۳

به گزارش فارس به نقل از كامپيوتر ورلد، آلبرت گونزالس سال گذشته به علت هك كردن شبكه هاي رايانه اي دهها شركت و فروشگاه زنجيره‌اي و خرده فروشي در سال ۲۰۰۸ به ۲۰ سال زندان محكوم شد. حال وي در اعترافي جنجالي مدعي شده كه دولت آمريكا به وي خط مي‏داده و براي انجام اين فعاليت‏هاي غيرقانوني به وي فشار آورده است.

گونزالس كه اتهاماتش در دادگاهي در ماساچوست آمريكا در حال بررسي است، ماه گذشته خواستار رفع همه اتهامات خود و آزادي شده بود و وقتي با اين درخواستش مخالفت شد، ادعاهاي جنجالي خود را مطرح نمود. وي در دادخواست ۲۵صفحه‎اي خود به شدت از وكلاي مدافعش انتقاد كرده كه چرا به درستي وي را از حقوقش آگاه نكرده اند و روش هاي مؤثر دفاع را به وي اطلاع نداده اند. اين وكلا حتي به گونزالس نگفته اند كه وي حق فرجام خواهي در مورد حكمش را دارد.

گونزالس در سال ۲۰۰۸ همراه با ۱۰ نفر ديگر در ميامي آمريكا به جرم سرقت و كلاهبرداري آن‎لاين از فروشگاه ها و مؤسساتي همچون TJX, Dave & Busters، BJs Wholesale Club،OfficeMax،Boston Market،Barnes & Noble، Sports Authority، Forever ۲۱ و DSW دستگير شد. وي بعداً به نفوذ به سيستم‏ها پرداخت آن‎لاين فروشگاه هاي زنجيره اي Heartland Payment Systems ، Hannafordو ۷-Eleven نيز متهم شد. اين گروه موفق به سرقت اطلاعات ۱۳۰ ميليون كارت اعتباري در عرض دو سال شده اند.

گونزالس در دادخواست ۲۰صفحه‏اي خود مدعي شده كه همه اين تخلفات را با اطلاع و دستور سرويس مخفي ايالات متحده انجام داده است. وي مدعي شده كه به عنوان مامور مخفي دولت آمريكا از سال ۲۰۰۳ مشغول به كار بوده است. وي پس از دستگيري به جرم سرقت از چند خودپرداز بانكي در سال ۲۰۰۳ به عنوان مامور مخفي دولت آمريكا استخدام شده است. گونزالس افزوده كه تا سال ۲۰۰۸ به دولت آمريكا كمك كرده تا به درون باندهاي هكري و خلافكار مختلف نفوذ كند و به دستگيري تعداد زيادي از اين افراد كمك كرده است.

گونزالس در دادخواستش جزييات فراواني را در مورد تعاملاتش با دو نفر از اعضاي سرويس مخفي جاسوسي آمريكا برملا كرده و همين مسئله باعث شده كه ادعاهاي او در محافل خبري و رسانه اي جدي گرفته شود. وي مدعي شده تحت هدايت اين دو نفر به نقاط مختلف آمريكا سفر كرده تا وظايف مختلفي را انجام دهد.

در بخشي از دادخواست او آمده: مأموران مرا مجبور به نفوذ به چت‏روم‏هاي مختلف مي كردند تا با افراد مورد نظرشان ارتباط برقرار كنم و در نهايت آنها را دستگير مي كردند.

وي مي افزايد: يك بار براي يك هفته به كاليفرنيا برده شدم تا به دستگيري چند هكر و كلاهبردار آن‏لاين كمك كنم. در زمان دستگيري هم در حال جمع‏آوري اطلاعات در مورد جانيان آن‎لاين بودم و تصور مي كردم دارم كارم را انجام مي دهم. وي مي گويد براي انجام فعاليت هاي يادشده هرماه ۱۲۰۰ دلار از دولت پول دريافت مي كرده است.

وي در انتها وكلاي مدافع خود را با هم‏دستي با دولت براي محكوم شدن در دادگاه متهم كرده است. دولت آمريكا هنوز به اين ادعاها واكنشي نشان نداده است.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۰
۰
۰
حالا هک کار خوبی است یا بد؟ به نظر من بد است و تفاوتی با دزدی و تجسس که حرام هستند ندارد