۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰

سرگردانی زائران بین فرودگاه مهرآباد و امام(ره)

رییس سازمان حج و زیارت تأکید کرد: در صورت فراهم شدن امکانات و تمهیدات لازم در فرودگاه امام (ره)،پروازهای حج به این فرودگاه منتقل می‌شود.
کد خبر : ۱۹۲۳۵۸
صراط: شرکت فرودگاه‌های کشور اعلام کرده است که امسال بار اصلی پروازهای حج باید به عهده‌ی فرودگاه امام (ره) قرار گیرد. سازمان هواپیمایی حدود یک سال است که تمایل و آمادگی‌اش را برای انتقال پروازهای حج از فرودگاه مهرآباد تهران به فرودگاه امام (ره) خیلی جدی اعلام کرده است؛ اما سازمان حج و زیارت برای اجرای این تصمیم، پیش شرط‌هایی را گذاشته است.مسئولان این سازمان که تا مدت‌ها تمایلی برای انتقال پروازهای حج و عمره به فرودگاه امام (ره) نشان نمی‌دادند،سرانجام بعد از بازدیدهایی که اخیرا از تأسیسات جدید این فرودگاه داشتند،نسبت به تصمیم قبلی خود انعطاف نشان دادند و درباره‌ی انتقال پروازهای حج به این فرودگاه، حرف‌هایی زدند.

حسن سرخوش مدیرکل برنامه‌ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت از کارگروهی متشکل از کارشناسان سازمان حج و زیارت و شرکت فرودگاه‌های کشور خبر داده بود که با بازدیدهای مستمر از فرودگاه حضرت امام (ره)، روند آماده‌سازی این فرودگاه برای انجام پروازهای حج امسال و رفع نیازهای زائران را پیگیری می‌کنند.

اما حالا که حدود دو هفته تا آغاز عملیات حج تمتع باقی مانده، سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت سخنان دیگری را در این‌باره مطرح کرده است. او گفته است: بر اساس دغدغه نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت مبنی بر حفظ شأن و حقوق زائران، اگر تمهیدات و امکانات لازم برای انجام پرواز حجاج در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) فراهم شود، پروازهای حج به این فرودگاه منتقل خواهد شد.

او ادامه داد: اگر این امکانات و تمهیدات فراهم نشود، پروازهای حج از فرودگاه مهرآباد انجام می‌شود.

این درحالی است که سعید چلندری مدیرکل فرودگاه امام خمینی (ره) چندی پیش گفته بود: جلسات متعددی با مسؤلان سازمان حج و زیارت برگزار شد و مسؤلان این سازمان از امکانات فرودگاه امام بازدید کردند و مقدمات انتقال پروازها تا حد زیادی فراهم شده است.

به اعتقاد چلندری، امکانات زیرساختی فرودگاه امام (ره) اجازه انتقال پروازهای حج به این فرودگاه را می‌دهد.

او همچنین گفته بود: برای انتقال پروازهای حج باید هماهنگی‌های لازم با سازمان حج و زیارت صورت می‌گرفت که خوشبختانه در جلسات اخیری که با مسؤولان این سازمان داشتیم، مقدمات این انتقال انجام شد.
منبع: ایسنا